Fick en offert på 115 000 för att lägga ett 50 kvadratmeter stort plåttak på ett fritidshus. Då ingår viss lagning av råspont och allt annat inklusive arbetskostnad och roten är medräknad. Är det ett rimligt pris?

J
Ja den eviga frågan hur långt sr ett snöre..
Vi behöver se bilder av taket och vad för plåt det gäller, ingår avvattning mm..
Kanske har du offerten du kan lägga upp men maskera företagets och dina egna uppgifter bara..

J Jansson69 skrev:
Ja den eviga frågan hur långt sr ett snöre..
Vi behöver se bilder av taket och vad för plåt det gäller, ingår avvattning mm..
Kanske har du offerten du kan lägga upp men maskera företagets och dina egna uppgifter bara..
Offerten gäller tp2075 aluminium med rännor och rör, skorstensbeslag, lagning av råspont, takpapp och läkt. Jag har inget bra bild av just taket. Men nu är det ett eternittak på som jag själv ska ta bort. Så eterniten är inte inkluderad i priset.

På prisförfrågan hamnade det på 300 000 hos mig 16 x 8 m utvändigt på huset + 8 x 4 på garaget.

Hade byggnadsställning och tog hjälp ca 20 timmar.

Lättförtjänta pengar. Sparade mer än 150 000.

Lite gratis pynt på skorstenen också.
Planja Regent, bär och ströläkt, all annan plåt.
Taket lades på ursprungliga täta Shingeltaket. Behövdes ingen underlagspapp.

Rött hus och garage med blått plåttak, omgiven av grönska. En bil syns på uppfarten. Nyplatsat tak med Planja Regent-plåt över Shingeltak.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Så 50 kvm plåttak behöver inte kosta mer att byta enligt ovan än
40 000, om du har möjlighet att fixa själv.
Blir ju ordentligt besparing då.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.