T teuvo tainio skrev:
Godkväll, ni har alla möjligheter att installera diskmaskin, det som krävs nu är en avstängning av vattnet till diskmaskin lättåtkomligt, ovanför diskbänken, köks blandare med diskmaskinen avstängning eller en separat avstängning, ni är inte de enda som drabbats av nya regler.
Är det miljöpartiet som är bakom dessa regler

Centano Centano skrev:
Finns det utrymme för en diskmaskin eller ska du plocka bort ett skåp? Eller är det frågan om en bänkdiskmaskin?
Ska tyvärr plocka bort ett skåp

Branschregler för vatten- och avloppsinstallationer i kök, inklusive krav på synlig avstängningsventil för diskmaskin, från Säker Vatteninstallation 2016:1.

Purre
S Snorki London skrev:
Försäkringsbolagen snarare.

Purre Purre skrev:
Försäkringsbolagen snarare.
Centano Centano skrev:
[bild]
Dem kommer hit på fredag.. hoppas dem blundar och bara installerar

C
S Snorki London skrev:
hoppas dem blundar och bara installerar
Om du köpt inklusive installation sägs det att de brukar vara väldigt petiga med att allt skall vara förberett, serverat och klart. Det är inga VVS-montörer som kommer dit och gör installationen. Risken är att de åker därifrån utan att maskinen blivit installerad.

• Gilla
Dilato och 3 till
  • Laddar…
C cpalm skrev:
Om du köpt inklusive installation sägs det att de brukar vara väldigt petiga med att allt skall vara förberett, serverat och klart. Det är inga VVS-montörer som kommer dit och gör installationen. Risken är att de åker därifrån utan att maskinen blivit installerad.
ChatGPT ger mig grön signal,,, litar mer på ChatGPT än människor så vi får se på fredag

• Haha
  • Gilla
  • Wow
nitram66 och 3 till
  • Laddar…
C
S Snorki London skrev:
ChatGPT ger mig grön signal,,,
Härligt, bara att köra på då 👍

• Haha
  • Gilla
Festlund och 1 till
  • Laddar…
S Snorki London skrev:
Hej, jag tror mer att det försäkringsbolagen, detta har inte mycket med miljö att göra

• Gilla
_Magnus L
  • Laddar…
Elgiganten kommer aldrig installera en diskmaskin med de förutsättningarna.
Var ska dom koppla vattnet, de är inga rörmokare med bilen full av delar dom skickar direkt…

• Gilla
Aser och 4 till
  • Laddar…
Krilleman
S Snorki London skrev:
ChatGPT ger mig grön signal,,, litar mer på ChatGPT än människor så vi får se på fredag
Finns det inget färdigt uttag för vatten så kopplar inte "Elgiganten" in det heller, oavsett vad ChatGPT har svarat dig.

• Gilla
Nalleboda och 2 till
  • Laddar…
Ja, vad tror du dom kommer göra med vattnet?

• Gilla
Festlund
  • Laddar…
T teuvo tainio skrev:
ni är inte de enda som drabbats av nya regler.
Nya regler? Det var ett krav redan Säker Vatteninstallation 2016:1 som gavs ut i oktober 2015.

Text från en byggnorm om installation av vatten- och avloppssystem i kök, med krav på avstängningsventil för diskmaskin markerat.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Festlund
  • Laddar…
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
Krilleman Krilleman skrev:
Finns det inget färdigt uttag för vatten så kopplar inte "Elgiganten" in det heller, oavsett vad ChatGPT har svarat di
Demmpa Demmpa skrev:
[länk]

[länk]

[länk]

[bild]
Sluta förstör.. låt mig leva i förnekelse

• Haha
Dilato
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.