Jag bytte en hos en bekant för nåt år sedan, där åskan hade varit i farten. Annars kan det ju tänkas vara tempgivaren i golvet kanske?
Två frågor:
9 månader, då är den väl fortfarande under garanti?
Detta föranleder till nästa fråga, har du intstallerat det själv eller gjorde behörig elektriker det? (i garantipappren för den jag installerade åt min far nyligen stod klart och tydligt att man måste kunna visa upp intyget signerat av installatören för att garantin ska gälla)
9 månader, då är den väl fortfarande under garanti?
Detta föranleder till nästa fråga, har du intstallerat det själv eller gjorde behörig elektriker det? (i garantipappren för den jag installerade åt min far nyligen stod klart och tydligt att man måste kunna visa upp intyget signerat av installatören för att garantin ska gälla)
Det måste innebära att om en elektriker som arbetar under annans behörighet, det vill säga majoriteten av alla elektriker, så kräver den garantin att firmans behöriga elmontör åker ut och inspekterar installationen eller åtminstonde skriver under intyget i god tro?Bjurran skrev:
Mycket bra fråga, har inte reflekterat över det, men både du och jag vet att vi har andra trådar för den diskussionen... Tolka mitt inlägg som att pappret ska vara underskriver av rätt person, vem det nu må vara...Maxwells_Demon skrev:
visst är det en elektriker som installerat den... men han skötte sig så otroligt dåligt, så sist jag såg honom var när vi bråkade om hans jobb... så helst vill jag inte ha med honom att göra, men det är väl bara att ringa honom då... jaja... tack så länge...
Jag kollade lite snabbt på elbutik.se att en likadan kostade 920 kr. men hur är det finns det billigare som kanske inte är digitala, tycker det är rätt fult med en sån display, känns lite onödigt. är det någon som vet?? spelar det någon roll vilket märke det är på den, jag har sån röd T2 kabel i golvet...
tack så länge...
tack så länge...
Klicka här för att svara