É
Jag har en Grundfos UPM3 Auto levererad i ett Lk fördelarskåp. Man ska ha konstant tryckreglering och jag har nu ställt in enligt bild. Är det rätt?
Grundfos varumärke, pumpmekanism, gröna lysdioder, QR-kod, industriell utrustning, otydlig bakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Men jag tyckte ikonen på pumpen var lite förvirrande och när jag söker och hittade en engelsk manual trycker jag det visar nåt annat, se bilder:

Svenska
Översiktstabell med inställningsalternativ för UPM3-pump. Färgkodade lägen, svensk text, teknisk dokumentation.
Skapa konto

Engelska
Instruktionsmanual för Grundfos UPM3 pump, inställningsmeny, LED-indikatorer, låsfunktion, och pumpdiagram.
Skapa konto

Säger de inte emot varandra?

Kika på symbolen på pumpen, jag tolkar det om att du har "radiator" på vänster grön, och "golvvärme" på höger grön.

Så det låter som att den är inställd rätt.

É
hm ok du tror det symboliserar det alltså. Raka strecka skulle vara radiator och slingrande golvvärme? Jag tolkade de mer som reglerkurva eller nåt och slingrande är reglerande och raka streck konstant.

Är rätt övertygad om det utifrån när jag pillade med en cirkpump senast.

• Gilla
ÉlPon och 1 till
  • Laddar…
É
Okej tackar då kör jag vidare på det jag har. Och den där manualen Dilato visar är ju tydlig!

• Gilla
13th Marine
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.