Det är väl som med allt annat att det krävs underhåll. Efter 10 år skadar det inte att göra rent luftkanalerna. Men som i regel fungerar detta system bra. En bekant har detta system och han är mycket nöjd. Låg energiförbrukning.
Men se upp med följande: Kolla om närmaste granne eldar med öppen spis ofta - risk för att du får in det i ventilationen. Kolla vart aggregatet sitter i förhållande till sovrummen. Kan finnas risk för oväsen.
Lycka till.