4 372 läst ·
50 svar
4k läst
50 svar
Är jordfelsbrytan fel kopplad. tn-c
Nu blev det lite märkligare igen. Alla bilderna är så trassliga att det är svårt att avgöra vad som är vad men du pratade om att den centralen vi ser på första bilderna matas via en C16 dvärg. Är den dvärgbrytaren kopplad efter JFB i matande central? I så fall kan det inte fungera om det är rätt kopplat i övrigt med PEN. Att det fungerar tyder alltså på något annat fel också.
Hm hur ska jag förklara rätt! Alltså centralen ni/du ser med en blå som hänger lös! Den matas med tre stycke 16amp. Och från den centralen har jag tagit en ny matning till den nya som jag håller på med men från en koplingsdosa som sitter längre ner som matning är skarvad till centralen med lös/hängande nolla. Hoppas du förstår är jävligt dålig att förklara märker jagtommib skrev:
Nu blev det lite märkligare igen. Alla bilderna är så trassliga att det är svårt att avgöra vad som är vad men du pratade om att den centralen vi ser på första bilderna matas via en C16 dvärg. Är den dvärgbrytaren kopplad efter JFB i matande central? I så fall kan det inte fungera om det är rätt kopplat i övrigt med PEN. Att det fungerar tyder alltså på något annat fel också.
TS har tydligen tagit sin matning från dosan i #16 inkommande där då 4x2.5 mm2 och vidare till den trassliga centralen på bilderna som TS tagit efter och bara anslutit L och PE tidigare. Nu är det ju ändrat så långt det går med befintliga delar och förutsättningar så i praktiken är nya delen "ok" tillsvidare.
Nej de är inte dragit 5ledar till centralen den är skarvad i dosan med en 4g och han hade väl bara en 5g bit över som han anväde upp till centralen från dosan hänger du med?useless skrev:
Hela vägen till kraftverket?useless skrev:
Men det kan vara vanskligt att ge sig in i den här typen av anläggning om man inte har bra på fötterna.
Nu lägger TS Ilir upp lite bilder och går tydligen i någon elskola så det viktiga här är att inte utföra något som förvärrar situationen.
TS pratade någon om två faser in i början men nu verkar det vara något annat.
Det bästa är väl om man kan tänka i banorna TN/S hela vägen, må så vara att det finns TN/C in.
Är det jordkabeln som matar skjulet?J Joakim91 skrev:
Och en av fetingarna matar huvudcentralen?
Och du hade endast 5-ledare?
Ja, varför då inte anse kopplingsdosan vara utgångspunkt för TN/S, kanske inte optimalt att göra kopplingen i dosan där men det hade jag föredragit.
Och vas matar den andra kabeln? Även TN/C?
Två faser har jag inte pratat omE El-Löken66 skrev:Hela vägen till kraftverket?
Men det kan vara vanskligt att ge sig in i den här typen av anläggning om man inte har bra på fötterna.
Nu lägger TS Ilir upp lite bilder och går tydligen i någon elskola så det viktiga här är att inte utföra något som förvärrar situationen.
TS pratade någon om två faser in i början men nu verkar det vara något annat.
Det bästa är väl om man kan tänka i banorna TN/S hela vägen, må så vara att det finns TN/C in.
Den är tn/c in i hela vägen gammal fastighet
De finns inge tn/s på hela fastigheten bara tn/cE El-Löken66 skrev:Är det jordkabeln som matar skjulet?
Och en av fetingarna matar huvudcentralen?
Och du hade endast 5-ledare?
Ja, varför då inte anse kopplingsdosan vara utgångspunkt för TN/S, kanske inte optimalt att göra kopplingen i dosan där men det hade jag föredragit.
Och vas matar den andra kabeln? Även TN/C?