Ett sånt här har jag, stått uppe snart två år. Höll inte för snömängderna som kom före jul här i Stockholm men det är mitt eget fel, kunde ha sett till att få av snön under tiden det snöade... Och det kollapsade inte helt, står fortfarande med några böjda rör.

https://www.k-rauta.se/produkt/biltalt-3x5x244m-silver/6438313065302

Jag förstår din tanke, är lite i samma sits. vi har ett litet förråd/garage på tomten som snart inte längre står, planerar också att bygga ett enkelt förråd där. Det som står på platsen är extremt enkelt byggt och har stått där i säkert 20-30 år. Det håller på att ätas upp underifrån så vi har fått skarva lite men det funkar ändå. Tror att ditt förråd kan hålla ett tag om du får upp det lite så det inte står mot backen.
skulle du kunna sätta en korrugerad plast/kanalplast på baksidan (beroende på hur det står) för att få lite ljusinsläpp? Går att hitta på t ex blocket tänker jag.

Jag skulle själv aldrig sätta upp ett tältförråd pga estetiska skäl, tycker ett byggt i t ex asfaltboard el formplyfa ser bra mycket bättre ut. Men där prioriterar man ju olika.

A Alexunden skrev:
Ska kolla på tält och vad det kostar. Tack
Köp ett rejält tält direkt så slipper du jaga delar o böja rör efter storm. Jag har ett på 8kvm som kostade typ 4000, var tänkt som bara temporärt men har glatt mig nu i tre år, håller säkert i flera år till (upp till bevis efter helgen kanske:)) Jag placerade det så att byggnader gav skydd, då behövde jag inte alla väggar, det är de som får tältet att flyga :) o inga j*la tältpinnar i marken utan armeringsjärn o rejält tågvirke :)

• Gilla
Roger Fundin
  • Laddar…
A Alexunden skrev:
Hej!
Har ett uthus som måste tömmas pga renovering/tillbyggnad.
Jag har verktyg, trädgårdsverktyg/prylar, gräsklippare etc i uthuset som behövs förvaras någon annanstans.

Pga renovering av uthuset har jag ingen budget på förrådet just nu. Vill bygga ett fint förråd i framtiden.

Tänkte bygga ett förråd rakt på plattor på mark. Alltså inte regla upp något golv.
45*70 reglar cc60 till väggarna. Pulpettak med 45*120 reglar cc60.
240cm höjd ena sidan 200cm höjd andra sidan.
Storlek 240*480cm.
Inget fönster.
Dörr, enkel skiva med gångjärn och hasp.

Gör jag i denna storlek kan jag använda hela skivor som yta med mindre kapningar.
Tänkte asfaltboard så slipper jag måla?
Takpapp har jag liggandes.

Kommer det hålla i några år tror ni?
Fint? Nej inte direkt men det kvittar just nu.
För att få in ljus (dagsljus) i förrådet kan du göra ett tak med kanalplast.

• Gilla
ricebridge
  • Laddar…
Cheesen Cheesen skrev:
Det beror ju på vart det ligger. Hos mig hade det då rasat första vintern av snötrycket.

Men inte räcker väl 6000:- för det projektet... Det är ju knappt till reglarna... Har du vart förbi en bygghandel senaste två åren?
Ett förslag bygg ett plåtförråd Kolla in på outlet 1https://outl1.se/

Cheesen
B BECKEBELI skrev:
Ett förslag bygg ett plåtförråd Kolla in på outlet 1[länk]
Jag har ett sådant, det håller inte för snötrycket om det blir mer än 25-30 cm på taket. Plåten är såpass tunn så den viks in. Jag ska se om jag kommer ihåg att ta en bild på mitt förråd vid fritidhuset nästa gång jag är där. Jag förstärkte taket på det sjulet när jag monterade men väggarna har "sjunkit" ihop. Det är nog ca 3 cm lägre än när det var nyrest. har fått sätta skivor på insidan för att stabilisera väggarna. reglarna har som veckat ihop sig.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.