22 932 läst ·
103 svar
23k läst
103 svar
Är inte klinkergolv i badrum en ohygienisk yta?
Allvetare
· Västra Götaland
· 12 300 inlägg
Det där med epoxigolv har jag sett i Luleå, färdiga modulbadrum som lyfts in. En cellplastbotten med ingjutna värmeslingor och brunn, ovanpå ett skickt av glasfiber och på toppen kunde man få en ingjuten matta/duk som dekoration om man ville. Ser lite annorlunda ut med jeansgolv 
Produkter som diskuteras: "värmeslingor"
Termiska avfuktare
En termisk avfuktare använder en värmeslinga för att värma luften och sänka den relativa fuktnivån i luften. Varmare luft kan bära mer fukt än kall luft och det är först över 60% relativ fuktighet det börjar bli risk för
Läs mer
Renoverare
· Stockholm
· 20 346 inlägg
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Jag har nog alltid haft plastmatta i badrummen, utan kanske i den gamla tvåan familjen bodde i på 40- och 50-talet.
Har aldrig upplevt det som "fult".
Tänk vad olika man tycker
Har aldrig upplevt det som "fult".
Tänk vad olika man tycker
Renoverare
· Stockholm
· 20 346 inlägg
Nej, så länge man skippar mjukfog och håller rent och fogförseglar så funkar det rätt bra
Renoverare
· Stockholm
· 20 346 inlägg
Renoverare
· Stockholm
· 20 346 inlägg
Vi har våtrumsmatta och våtrumstapet i vårt nyaste badrum och alla som hitintills har sett det har blivit helt förbluffade över hur snyggt det är! Gå och bläddra i mattkatalogerna får ni se hur snygga dagens våtrumsmattor är. Jag vill verkligen inte ha km-vis med kakelfogar som man måste skrubba med tandborste för att det inte ska se sunkigt ut efter några månader. Jag vill inte heller ha skramlet, eller kylan från ett keramiskt golv som inte är uppvärmt och tänk dessa helvita badrum med vit inredning, vitt kakel och vita golv - rena obduktionssalen i mitt tycke
)
Svar till Anders Malmgren;
Det finns väl inget som hinner åldras, mer än människorna själva, i ett svenskt hem!? Man byter inredning, vitvaror, färger, tapeter, badrum etc så fort man tröttnat på färger eller modeller eller ännu vanligare - det kommer något modernare som grannen skaffat! Med detta vill jag ha sagt att idag ligger nog inga våtrumsmattor så länge att de hinner åldras och då är det betydlgt lättare att byta till nya mattor än riva ut kakel och klinker och byta dem.
Det finns väl inget som hinner åldras, mer än människorna själva, i ett svenskt hem!? Man byter inredning, vitvaror, färger, tapeter, badrum etc så fort man tröttnat på färger eller modeller eller ännu vanligare - det kommer något modernare som grannen skaffat! Med detta vill jag ha sagt att idag ligger nog inga våtrumsmattor så länge att de hinner åldras och då är det betydlgt lättare att byta till nya mattor än riva ut kakel och klinker och byta dem.
Redigerat:
Renoverare
· Stockholm
· 20 346 inlägg
Kanske, men tyvärr ser ju plastmatta billigt ut redan dag 0 :/
Renoverare
· Stockholm
· 20 346 inlägg
Äh, olika namn på precis samma sak