S
AndersMalmgren skrev:
Plastmattor åldras inte med värdighet, jävlar vad mycket trasiga/sunkiga plastmattor man sett
oftast för att dom inte har fått en bra behandling. sen all ytskikt slits.
oftast en beläggning av balsam och hårspray i badrum

• Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
Det där med epoxigolv har jag sett i Luleå, färdiga modulbadrum som lyfts in. En cellplastbotten med ingjutna värmeslingor och brunn, ovanpå ett skickt av glasfiber och på toppen kunde man få en ingjuten matta/duk som dekoration om man ville. Ser lite annorlunda ut med jeansgolv :P

SBH skrev:
oftast för att dom inte har fått en bra behandling. sen all ytskikt slits.
oftast en beläggning av balsam och hårspray i badrum
Inga ytskikt är underhållsfria så är det men gud vad fult det är med gamla slitna mattor. Tar klinker/kakel varje dag i veckan.

• Gilla
1
  • Laddar…
Jag har nog alltid haft plastmatta i badrummen, utan kanske i den gamla tvåan familjen bodde i på 40- och 50-talet.
Har aldrig upplevt det som "fult".

Tänk vad olika man tycker :p

• Gilla
Meta9 och 1 till
  • Laddar…
S
AndersMalmgren skrev:
Inga ytskikt är underhållsfria så är det men gud vad fult det är med gamla slitna mattor. Tar klinker/kakel varje dag i veckan.
fast sunkiga fogar är inte direkt fräscha

Nej, så länge man skippar mjukfog och håller rent och fogförseglar så funkar det rätt bra

S
AndersMalmgren skrev:
Nej, så länge man skippar mjukfog och håller rent och fogförseglar så funkar det rätt bra
blir så fult i hörnen då

Du jobbar kanske med badrumsgolv eftersom du sett många trasiga/sunkiga plastmattor. Är det så? Inlägget hoppade iväg en bit. Gäller svar till Anders Malmgren.

SBH skrev:
blir så fult i hörnen då
Hur menar du?

LUDDET skrev:
Du jobbar kanske med badrumsgolv eftersom du sett många trasiga/sunkiga plastmattor. Är det så? Inlägget hoppade iväg en bit. Gäller svar till Anders Malmgren.
Nej men man har ju sett offentliga byggnader som dagis osv, sedan bilder här, etc

Vi har våtrumsmatta och våtrumstapet i vårt nyaste badrum och alla som hitintills har sett det har blivit helt förbluffade över hur snyggt det är! Gå och bläddra i mattkatalogerna får ni se hur snygga dagens våtrumsmattor är. Jag vill verkligen inte ha km-vis med kakelfogar som man måste skrubba med tandborste för att det inte ska se sunkigt ut efter några månader. Jag vill inte heller ha skramlet, eller kylan från ett keramiskt golv som inte är uppvärmt och tänk dessa helvita badrum med vit inredning, vitt kakel och vita golv - rena obduktionssalen i mitt tycke:-))

• Gilla
Rabbithole
  • Laddar…
Svar till Anders Malmgren;

Det finns väl inget som hinner åldras, mer än människorna själva, i ett svenskt hem!? Man byter inredning, vitvaror, färger, tapeter, badrum etc så fort man tröttnat på färger eller modeller eller ännu vanligare - det kommer något modernare som grannen skaffat! Med detta vill jag ha sagt att idag ligger nog inga våtrumsmattor så länge att de hinner åldras och då är det betydlgt lättare att byta till nya mattor än riva ut kakel och klinker och byta dem.

Redigerat:
Kanske, men tyvärr ser ju plastmatta billigt ut redan dag 0 :/

AndersMalmgren skrev:
Nej men man har ju sett offentliga byggnader som dagis osv, sedan bilder här, etc
Ja då var det ett tag sen du såg det eftersom dagis försvann för typ 20 år sen!
Heter förskola sen dess

Äh, olika namn på precis samma sak

• Gilla
Enolf
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.