Någon som använt sig av flüggers fasadfärg? Resultat? Nöjda?

J JF. skrev:
Har själv kört med 06 Wood Tex Oljefärg V är väldigt nöjd, smidig att jobba med, enkelt rengöra verktyg.
Såklart är förarbetet väldigt viktigt, tvätta, skrapa/slipa olja o grunda. Om fasaden är i dåligt skick.

• Gilla
JF.
  • Laddar…
Vi använde Flugger Facade Impredur som skulle hålla 15år men redan efter 7år fick vi måla om fasaden, så jag skulle inte rekommendera de märket. Vet inte om andra är bättre men att lova 15 år och den ser dålig ut redan efter 7år är inte bra.

• Gilla
JF.
  • Laddar…
J JF. skrev:
Hej,
Vi målade huset 2010 med flugger 91 aqua grund och 99 aqua alkydoljefärg. Ser fortfarande bra ut. Har tvättat två gånger på norrsidan utan problem.

Jag har målat huset med fluggers alkydfärg för en del år sedan. Med dåligt resultat. Fasaden är lite problematisk. Det är liggande stockpanel . Det kommer in vatten i springorna, och in i träet via spontningen. Redan efter 3 år började det flagna nära springorna på söderfasaden. Har sedan målat om med Caparol karat. Den är nu efter 7 år fortfarande som ny, lite nedmattad, men det är normalt för alkydfärg.

• Gilla
JF.
  • Laddar…
J JF. skrev:
Förutsätter att det är en träpanel på väggen, och då borde inte Facade Impredur vara lämplig. Har för mig att detta är en färg avsedd för puts o betong.

Lite sent, men va fan. Jag har också målat med Flugger Wood Tex V, efter 5 säsonger ser det fortfarande som nytt ut. Lättarbetad färg. Fråga mig igen om 10 år. :p

• Gilla
tomas.egnerfors och 1 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.