Ser rätt körd ut.
 
Troligtvis linolja om det är vanlig köpefärg. Den kan lösas upp om du blandar ordentligt med en borrmaskinsvisp. Om det gula är stenhårt är linoljan i förgen förbrukad. Färgen i sig går fortfarande att använda. Ersätt samma vikt borttagen olja med ny kokt linolja. Sila färgen och se hur mycket fast material som blir kvar. Provmåla. Slamfärg är egentligen en fin lervälling så det är ingenting som blir ”gammalt” i färgen.
 
H Henrik93 skrev:
Någon som vet vad det gula på bilden är? Färgen är 2 år gammal och har inte varit utsatt för frost.
Är den helt obrukbar eller kan man bara ta bort det gula och måla?
Koka om färgen om du ska använda den
 
  • Gilla
Johan Gunverth
  • Laddar…
Koka upp den så funkar den. Har haft värre färg än detta.
 
  • Gilla
Johan Gunverth
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.