27 307 läst ·
36 svar
27k läst
36 svar
Är Electrolux tvättmaskin bra ??
Varför är ångfunktionen (minst 100 grader Celsius) så viktig när Samsung tycker man kan tvätta i kallvatten???
Hur många använder eller kommer att använda timemangement? kommer det ens finnas kvar på nästa modell?
Vill man inte ha en tvättmaskin som tvättar och centrifugerar, dvs gör sitt jobb utan ovidkommande inställningar som man tröttnar på att aktivera efter ett tag?
Självklart skall man välja den maskinen som är mest prisvärd om man har den ekonomiska förutsättningen.
Omöjligt att veta vilka maskiner som fortfarande fungerar om 1,2,3 eller 5 år.
Det är möjligt att det bästa är att köpa det allra billigaste och bli glad när det håller längre än garanti tiden för att därefter vara inställd att då inhandla nästa -billigaste- produkt.
Jag kan mycket väl tänka mig att köpa en 20.000.- maskin istället för en 3.000.- msakin för att det känns "rätt"
Hur många använder eller kommer att använda timemangement? kommer det ens finnas kvar på nästa modell?
Vill man inte ha en tvättmaskin som tvättar och centrifugerar, dvs gör sitt jobb utan ovidkommande inställningar som man tröttnar på att aktivera efter ett tag?
Självklart skall man välja den maskinen som är mest prisvärd om man har den ekonomiska förutsättningen.
Omöjligt att veta vilka maskiner som fortfarande fungerar om 1,2,3 eller 5 år.
Det är möjligt att det bästa är att köpa det allra billigaste och bli glad när det håller längre än garanti tiden för att därefter vara inställd att då inhandla nästa -billigaste- produkt.
Jag kan mycket väl tänka mig att köpa en 20.000.- maskin istället för en 3.000.- msakin för att det känns "rätt"
ok vilken maskin skulle du eller andra rekommendera helt som finns på El-Giganten. detta är vår första vitvara köp!! jag vill ha en maskin som gör ren kläder ordentligt , centrifugerar bra, låg Ljudnivå, stor trumma , väga kläder, Energiklass A+++, kort program 15 min / 30 min.
klart bra kvalité .
finns något annat som har missat är viktigt??, bra och ha??
annat som är fördel
Ångfunktion
Barnlås
Automatisk dosering av tvättmedel
Kall tvätt
klart bra kvalité .
finns något annat som har missat är viktigt??, bra och ha??
annat som är fördel
Ångfunktion
Barnlås
Automatisk dosering av tvättmedel
Kall tvätt
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Elisa_82 varför skall allting vara det värsta som finns?
Köp en vanlig 1400 varvs maskin.
Varför väga kläder?
Varför ånga?
Varför "barnlås"?
Varför autodosering?
Varför "kall tvätt"?
Är du inte en vanlig människa som kan leva med vanliga grejer?
Köp en Cylinda eller en Bosch, det behöver väl inte vara den dyraste, största och finessrikaste?
Till slut är det ju bara frågan om att stoppa in lite skitiga kläder, lakan och handdukar, hälla i 3/4 dl tvättmedel och trycka på kör-knappen.
Och sedan ta ut ren tvätt efter en timme eller så.
Det är klart att hade det funnits en maskin som vek ihop och la in i linneskåpet också så
Men det dröjer nog.
Själv har jag en sådan här
Kanonbra att slippa krypa på golvet för att se vad som finns inne i tvätt-trumman
Varför väga kläder?
Varför ånga?
Varför "barnlås"?
Varför autodosering?
Varför "kall tvätt"?
Köp en Cylinda eller en Bosch, det behöver väl inte vara den dyraste, största och finessrikaste?
Till slut är det ju bara frågan om att stoppa in lite skitiga kläder, lakan och handdukar, hälla i 3/4 dl tvättmedel och trycka på kör-knappen.
Det är klart att hade det funnits en maskin som vek ihop och la in i linneskåpet också så
Men det dröjer nog.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Kanonbra att slippa krypa på golvet för att se vad som finns inne i tvätt-trumman
KnockOnWood skrev:Elisa_82 varför skall allting vara det värsta som finns?
Varför väga kläder?
Varför ånga?
Varför "barnlås"?
Varför autodosering?
Varför "kall tvätt"?
Men det dröjer nog.
[bild]
Kanonbra att slippa krypa på golvet för att se vad som finns inne i tvätt-trumman![]()
jo jag är vanligt människa och kan leva med vanliga grejer och gillar billiga och bra grejer / prisvärda och fynd
men eftersom vi har en tvättmaskin Electrolux EW1075F och torktumlare www.gransbygden.se/produkter.php?p=7383&ref=prisjakt SOM ÄR BARA SKITT
jag gillar inte sånt tvättmaskin som du tipsade !!! finns tyvärr inte såna maskiner som vikar kläder men det finns något som hjälper www.clasohlson.com/se/Klädvikare/34-9811
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Stackars dig, som inte har någon du kan lita på! Men varför frågar du då här, om inga råd och tips duger?elisa_82 skrev:
Det borde finnas någon pålitlig person som du känner väl, som du verkligen litar på och som kan hjälpa dig.
Här får du ett sista tips. Fungerar i alla väder
Logga in
Skapa konto
När vi valde ny tvättmaskin ville jag gärna ha ångprogram eftersom det passar hur vi klär oss. Att kunna fräscha upp två - tre i 10 minuter plagg istället för att köra dem i maskin en timme när man bara haft de på sig under en middag.KnockOnWood skrev:
Men jag valde maskin efter råd och röns test där de visade sig att de flesta maskinerna inte når 60 grader.
Det tyckte jag var väldigt snuskigt.
3/4 dl tvättmedel brukar vara för mycket i moderna maskiner 0,5 dl maxelisa_82 skrev:jo jag är vanligt människa och kan leva med vanliga grejer och gillar billiga och bra grejer / prisvärda och fynd
men eftersom vi har en tvättmaskin Electrolux EW1075F och torktumlare www.gransbygden.se/produkter.php?p=7383&ref=prisjakt SOM ÄR BARA SKITTspecial torktumlare, dem fungerar faktiskt men tvättmaskin gör inte tvätten rent :sly: torktumlare har aldrig torkat något tvätt någon gång . jag var vann att tvätta i stora maskiner som gjorde tvätten rent och fräsch , så jag hade bestämd mig att inte köpa Electrolux men han rekommenderade det :screwy: så därför jag frågar om dem är verkligen bra?? först jag funderade på att köpa en bra kombi tvätt/tork men dem rekommenderade inte det. så nu jag vet inte vilken ska köpa ? lita på säljare eller kunder omdöme eller tester ?? kunder omdöme är inte hellre bra sätt då man vet inte vad hade kunden förut!! om man kollar på omdöme på våra kass torktumlare
man vet inte vilken erfarenhet kunden har!!! /www.prisjakt.nu/produkt.php?o=427168
jag gillar inte sånt tvättmaskin som du tipsade !!! finns tyvärr inte såna maskiner som vikar kläder men det finns något som hjälper www.clasohlson.com/se/Kl%C3%A4dvikare/34-9811![]()
Egentligen behöver man komma upp i minst 65 grader innan de flesta bakterierna viker sig, dvc ett 70 graders programAnneFi skrev:När vi valde ny tvättmaskin ville jag gärna ha ångprogram eftersom det passar hur vi klär oss. Att kunna fräscha upp två - tre i 10 minuter plagg istället för att köra dem i maskin en timme när man bara haft de på sig under en middag.
Men jag valde maskin efter råd och röns test där de visade sig att de flesta maskinerna inte når 60 grader.
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Det där beror ju på mycket annat än hur "modern" tvättmaskinen är.electroluxaren skrev:
T.ex. tvättmängd, vattnets hårdhet och vilket tvättmedel det gäller.
Vissa tvättmedel innehåller en massa lera, som kallas zeolit,
förmodligen för att man inte skall förstå vad det är för skit.
(Märkte ni fredagsrimmet
Det är zeoliten som gör att man får det så dammigt hemma,
för skiten fastnar i kläderna under tvätten, och lossnar sedan när man använder dem.
Så här ser doseringsråden ut på mina tvättmedel, Lina:
Logga in
Skapa konto
AnneFi skrev:När vi valde ny tvättmaskin ville jag gärna ha ångprogram eftersom det passar hur vi klär oss. Att kunna fräscha upp två - tre i 10 minuter plagg istället för att köra dem i maskin en timme när man bara haft de på sig under en middag.
vad köpte du då?
ok vilken modell och vad kostade den?? jag funderar på att köpa råd och rön men kollade på dem flesta var utgått men kanske den här testet är 2013 !? www.radron.se/tester/vitvaror--hushallsmaskiner/tvattmaskiner/
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Du vet inte vem som har skrivit kundomdömena, eller hur?AnneFi skrev:
Det kan vara någon anställd hos LG, Electrolux eller Elgiganten likaväl som någon "vanlig" hemanvändare.
Kan alltså vara lika riggat som en melodifestivalomröstning.
Sluta lita på allt som står på nätet! Lita bara på mig