P
Varför är ångfunktionen (minst 100 grader Celsius) så viktig när Samsung tycker man kan tvätta i kallvatten???
Hur många använder eller kommer att använda timemangement? kommer det ens finnas kvar på nästa modell?
Vill man inte ha en tvättmaskin som tvättar och centrifugerar, dvs gör sitt jobb utan ovidkommande inställningar som man tröttnar på att aktivera efter ett tag?
Självklart skall man välja den maskinen som är mest prisvärd om man har den ekonomiska förutsättningen.
Omöjligt att veta vilka maskiner som fortfarande fungerar om 1,2,3 eller 5 år.
Det är möjligt att det bästa är att köpa det allra billigaste och bli glad när det håller längre än garanti tiden för att därefter vara inställd att då inhandla nästa -billigaste- produkt.
Jag kan mycket väl tänka mig att köpa en 20.000.- maskin istället för en 3.000.- msakin för att det känns "rätt"
 
ok vilken maskin skulle du eller andra rekommendera helt som finns på El-Giganten. detta är vår första vitvara köp!! jag vill ha en maskin som gör ren kläder ordentligt , centrifugerar bra, låg Ljudnivå, stor trumma , väga kläder, Energiklass A+++, kort program 15 min / 30 min.
klart bra kvalité .
finns något annat som har missat är viktigt??, bra och ha??
annat som är fördel
Ångfunktion
Barnlås
Automatisk dosering av tvättmedel
Kall tvätt
 
Elisa_82 varför skall allting vara det värsta som finns?

Köp en vanlig 1400 varvs maskin.
Varför väga kläder?
Varför ånga?
Varför "barnlås"?
Varför autodosering?
Varför "kall tvätt"?

Är du inte en vanlig människa som kan leva med vanliga grejer?
Köp en Cylinda eller en Bosch, det behöver väl inte vara den dyraste, största och finessrikaste?
Till slut är det ju bara frågan om att stoppa in lite skitiga kläder, lakan och handdukar, hälla i 3/4 dl tvättmedel och trycka på kör-knappen.
Och sedan ta ut ren tvätt efter en timme eller så.

Det är klart att hade det funnits en maskin som vek ihop och la in i linneskåpet också så :rolleyes:
Men det dröjer nog.

Själv har jag en sådan här
716033.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Kanonbra att slippa krypa på golvet för att se vad som finns inne i tvätt-trumman :thumbup:
 
KnockOnWood skrev:
Elisa_82 varför skall allting vara det värsta som finns?

Köp en vanlig 1400 varvs maskin.
Varför väga kläder?
Varför ånga?
Varför "barnlås"?
Varför autodosering?
Varför "kall tvätt"?

Är du inte en vanlig människa som kan leva med vanliga grejer?
Köp en Cylinda eller en Bosch, det behöver väl inte vara den dyraste, största och finessrikaste?
Till slut är det ju bara frågan om att stoppa in lite skitiga kläder, lakan och handdukar, hälla i 3/4 dl tvättmedel och trycka på kör-knappen.
Och sedan ta ut ren tvätt efter en timme eller så.

Det är klart att hade det funnits en maskin som vek ihop och la in i linneskåpet också så :rolleyes:
Men det dröjer nog.

Själv har jag en sådan här
[bild]

Kanonbra att slippa krypa på golvet för att se vad som finns inne i tvätt-trumman :thumbup:

jo jag är vanligt människa och kan leva med vanliga grejer och gillar billiga och bra grejer / prisvärda och fynd:thumbup:

men eftersom vi har en tvättmaskin Electrolux EW1075F och torktumlare www.gransbygden.se/produkter.php?p=7383&ref=prisjakt SOM ÄR BARA SKITT :mad: special torktumlare, dem fungerar faktiskt men tvättmaskin gör inte tvätten rent :sly: torktumlare har aldrig torkat något tvätt någon gång . jag var vann att tvätta i stora maskiner som gjorde tvätten rent och fräsch , så jag hade bestämd mig att inte köpa Electrolux men han rekommenderade det :screwy: så därför jag frågar om dem är verkligen bra?? först jag funderade på att köpa en bra kombi tvätt/tork men dem rekommenderade inte det. så nu jag vet inte vilken ska köpa ? lita på säljare eller kunder omdöme eller tester ?? kunder omdöme är inte hellre bra sätt då man vet inte vad hade kunden förut!! om man kollar på omdöme på våra kass torktumlare :D man vet inte vilken erfarenhet kunden har!!! /www.prisjakt.nu/produkt.php?o=427168

jag gillar inte sånt tvättmaskin som du tipsade !!! finns tyvärr inte såna maskiner som vikar kläder men det finns något som hjälper www.clasohlson.com/se/Klädvikare/34-9811 :D
 
elisa_82 skrev:
...så nu jag vet inte vilken ska köpa ? lita på säljare eller kunder omdöme eller tester ?? ...
Stackars dig, som inte har någon du kan lita på! Men varför frågar du då här, om inga råd och tips duger?
Det borde finnas någon pålitlig person som du känner väl, som du verkligen litar på och som kan hjälpa dig.

Här får du ett sista tips. Fungerar i alla väder :)
s6005256_42175917.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Anonymiserad 137805
  • Laddar…
AnneFi
KnockOnWood skrev:
Elisa_82 varför skall allting vara det värsta som finns?

Köp en vanlig 1400 varvs maskin.
Varför väga kläder?
Varför ånga?
Varför "barnlås"?
Varför autodosering?
Varför "kall tvätt"?
När vi valde ny tvättmaskin ville jag gärna ha ångprogram eftersom det passar hur vi klär oss. Att kunna fräscha upp två - tre i 10 minuter plagg istället för att köra dem i maskin en timme när man bara haft de på sig under en middag.

Men jag valde maskin efter råd och röns test där de visade sig att de flesta maskinerna inte når 60 grader.
Det tyckte jag var väldigt snuskigt.
 
P
elisa_82 skrev:
jo jag är vanligt människa och kan leva med vanliga grejer och gillar billiga och bra grejer / prisvärda och fynd:thumbup:

men eftersom vi har en tvättmaskin Electrolux EW1075F och torktumlare www.gransbygden.se/produkter.php?p=7383&ref=prisjakt SOM ÄR BARA SKITT :mad: special torktumlare, dem fungerar faktiskt men tvättmaskin gör inte tvätten rent :sly: torktumlare har aldrig torkat något tvätt någon gång . jag var vann att tvätta i stora maskiner som gjorde tvätten rent och fräsch , så jag hade bestämd mig att inte köpa Electrolux men han rekommenderade det :screwy: så därför jag frågar om dem är verkligen bra?? först jag funderade på att köpa en bra kombi tvätt/tork men dem rekommenderade inte det. så nu jag vet inte vilken ska köpa ? lita på säljare eller kunder omdöme eller tester ?? kunder omdöme är inte hellre bra sätt då man vet inte vad hade kunden förut!! om man kollar på omdöme på våra kass torktumlare :D man vet inte vilken erfarenhet kunden har!!! /www.prisjakt.nu/produkt.php?o=427168

jag gillar inte sånt tvättmaskin som du tipsade !!! finns tyvärr inte såna maskiner som vikar kläder men det finns något som hjälper www.clasohlson.com/se/Kl%C3%A4dvikare/34-9811 :D
3/4 dl tvättmedel brukar vara för mycket i moderna maskiner 0,5 dl max
 
P
AnneFi skrev:
När vi valde ny tvättmaskin ville jag gärna ha ångprogram eftersom det passar hur vi klär oss. Att kunna fräscha upp två - tre i 10 minuter plagg istället för att köra dem i maskin en timme när man bara haft de på sig under en middag.

Men jag valde maskin efter råd och röns test där de visade sig att de flesta maskinerna inte når 60 grader.
Det tyckte jag var väldigt snuskigt.
Egentligen behöver man komma upp i minst 65 grader innan de flesta bakterierna viker sig, dvc ett 70 graders program
 
electroluxaren skrev:
3/4 dl tvättmedel brukar vara för mycket i moderna maskiner 0,5 dl max
Det där beror ju på mycket annat än hur "modern" tvättmaskinen är.

T.ex. tvättmängd, vattnets hårdhet och vilket tvättmedel det gäller.

Vissa tvättmedel innehåller en massa lera, som kallas zeolit,
förmodligen för att man inte skall förstå vad det är för skit.
(Märkte ni fredagsrimmet :) )

Det är zeoliten som gör att man får det så dammigt hemma,
för skiten fastnar i kläderna under tvätten, och lossnar sedan när man använder dem.

Så här ser doseringsråden ut på mina tvättmedel, Lina:
P1000434 (Small).JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
AnneFi skrev:
När vi valde ny tvättmaskin ville jag gärna ha ångprogram eftersom det passar hur vi klär oss. Att kunna fräscha upp två - tre i 10 minuter plagg istället för att köra dem i maskin en timme när man bara haft de på sig under en middag.

Men jag valde maskin efter råd och röns test där de visade sig att de flesta maskinerna inte når 60 grader.
Det tyckte jag var väldigt snuskigt.

vad köpte du då?
 
AnneFi
Jag köpte en lg. Läste alla tester man kunde få tag på och konstaterade att lg och bosch är maskiner som de flesta är nöjda med.
 
AnneFi
Ja den är det. Man vill helst inte leta upp saker som man köpt för ett år sedan :/

Prisjakt har kundomdömmen på många maskiner. Det är också mycket intressant att läsa tycker jag.
 
AnneFi skrev:
...Prisjakt har kundomdömen på många maskiner. Det är också mycket intressant att läsa tycker jag.
Du vet inte vem som har skrivit kundomdömena, eller hur?

Det kan vara någon anställd hos LG, Electrolux eller Elgiganten likaväl som någon "vanlig" hemanvändare.
Kan alltså vara lika riggat som en melodifestivalomröstning.

Sluta lita på allt som står på nätet! Lita bara på mig :rolleyes:
 
  • Gilla
Anonymiserad 137805
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.