K Krux skrev:
Kan du förklara lite mer vad du baserar det det på? Lite mer fördjupande i hur du tänker där?
Att man känner att man måste märka sig är ju ett utlopp för att man inte är nöjd med sig själv som man är.
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Vi bor lite mindre homogent i Vasastan än jag själv som är uppväxt i Bromma så risken finns ju. Men rätt liten med korrekt uppfostran.
Menar du den där uppfostran där dina små telningar på 99% av dina bilder sitter och glor in i en skärm?

I sak håller jag med dig i mycket, men den sortens uppfostran du vill låta dig påskina att du växt upp med är långtifrån den lämpligaste för den lilla individen.

Dessutom lägger du ut alldeles för mycket privata bilder för att tillhöra den samhällsklass som du gärna refererar till.
Det lutar mer åt medelklass som lider utav det idag så vanliga uppmärksamhetsbehovet.
 
  • Gilla
Putte G... och 4 till
  • Laddar…
K Krux skrev:
Till viss del iaf när det gäller tex begravningar och sånt. Men vänd på det. Du ska kolla på ett stort jobb som kan bli en väldigt bra affär för dig och den som kan absolut överlägset mest om detta och kan hjälpa dig att ro hem detta har helt täckta armar med tatueringar . Hur gör du då? Tar du med dig den tatuerade med hög kompetens eller någon annan med låg kompetens?
Ja i affärsperspektivet handlar det ju om vad som är bra för företaget, hur reagerar min kund och då gör man det som är bäst för företaget inom rimliga gränser. God affärsetik och likabehandling är A och O men allt har sin gräns.

Det är inte ovanligt att personen som kan mycket inte är lämplig att jobba framför kund (oavsett tatueringar!) så denna avvägning gör man hela tiden - man väger för och nackdelar.

Det är samma avvägning som görs när det inte är en stor affär på spel. Förbättrar jag min relation, partnerskap med kunden genom att ställa person X framför kunden eller är det en risk utan uppsida?

Är det någon som inte kan klä sig, kan uttrycka sig så att folk förstår, ser ut som fan själv pga tatueringar eller metalldelar så tippar det redan från början åt stanna-hemma-hållet, och det är just det jag menar - du riskerar att göra dig "omöjlig" i vissa sammanhang genom att se ut på ett visst sätt. Det är en verklighet att förhålla sig till.
 
  • Gilla
skogaliten och 2 till
  • Laddar…
K
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Att man känner att man måste märka sig är ju ett utlopp för att man inte är nöjd med sig själv som man är.
Där har du väldigt fel i vanlig ordning. finns dem som gör det för dem uppskattar konsten. Finns dem som tatuerar sina barns namn. Finns dem som gör det för dem mist någon som dem vill ha med sig alltid.kan allt det vara fel?
Det är tråkigt du har väldigt mycket åsikter men väldigt lite tankar bakom åsikter. Det är som mamma och pappa lärt dig att så här ska du tycka men inte berättar varför så du bara tycker som dem lärt dig att tycka. Du tycker illa om allt och alla som skiljer sig i åsikt och utseende mot det som du fått lära dig är rätt.
 
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Jag har aldrig stött på en akademiker med synliga tatueringar så det är ju inte ett jätteproblem
Vi får ta en fika nästa gång jag besöker Sveriges baksida... ;)

Edit: om du inte ställer krav på skjorta då... :rofl:
 
  • Haha
  • Gilla
AndersMalmgren och 1 till
  • Laddar…
K
MathiasS MathiasS skrev:
Ja i affärsperspektivet handlar det ju om vad som är bra för företaget, hur reagerar min kund och då gör man det som är bäst för företaget inom rimliga gränser. God affärsetik och likabehandling är A och O men allt har sin gräns.

Det är inte ovanligt att personen som kan mycket inte är lämplig att jobba framför kund (oavsett tatueringar!) så denna avvägning gör man hela tiden - man väger för och nackdelar.

Det är samma avvägning som görs när det inte är en stor affär på spel. Förbättrar jag min relation, partnerskap med kunden genom att ställa person X framför kunden eller är det en risk utan uppsida?

Är det någon som inte kan klä sig, kan uttrycka sig så att folk förstår, ser ut som fan själv pga tatueringar eller metalldelar så tippar det redan från början åt stanna-hemma-hållet, och det är just det jag menar - du riskerar att göra dig "omöjlig" i vissa sammanhang genom att se ut på ett visst sätt. Det är en verklighet att förhålla sig till.
Jag är ju tvärt om där jag blir väldigt irriterad när någon med mindre eller begränsad kunskap skickas ut. Jag har även sagt vid tillfällen att du kan åka vidare så kan ni skicka hit någon som faktiskt fattar något om detta vilket du inte gör. Men men visst det styrs ju självklart av vilken typ av bransch typ av möte osv så jag förstår din poäng även att m jag inte gillar den
 
Tatuera så mycket ni kan. Det blir som en drog. Kroppen bränns eller ruttnar ändå tillslut.
 
  • Gilla
Krux
  • Laddar…
B Blåis skrev:
Menar du den där uppfostran där dina små telningar på 99% av dina bilder sitter och glor in i en skärm?

I sak håller jag med dig i mycket, men den sortens uppfostran du vill låta dig påskina att du växt upp med är långtifrån den lämpligaste för den lilla individen.

Dessutom lägger du ut alldeles för mycket privata bilder för att tillhöra den samhällsklass som du gärna refererar till.
Det lutar mer åt medelklass som lider utav det idag så vanliga uppmärksamhetsbehovet.
Skärmtid är ju ett stort problem idag.
Men ibland lyckas man få dem bort från det

Två barn spelar brädspel utomhus vid ett bord med sjöutsikt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
  • Gilla
Blåis och 1 till
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Någon brist är det ju i självkänslan
Det stämmer också in på personer med ett överdrivet stort behov av att framhäva sig själva.
 
  • Gilla
cope
  • Laddar…
Rkarlsson skrev:
Nej, du tycker de ser ut som kriminella. Det synsättet slutar ju med 20-40 talisterna.

Farsan har 20 tal tatueringar och de flesta är pinuppor, han har aldrig i hela sitt liv gjort någon något ont eller varit kriminell sånär på kanske fyllecell en gång i sina unga år.
Men han har blivit "dömd" på sitt utseende av sådana som dig, men de sitter och super varje vecka åtminstone alltid på helger och ibland mitt i veckan.
Farsan dricker sprit fåtal ggr per år, kanske midsommar och på någon fest.

Du har fördomar nått jävulskt och de begränsar ju dig. Du är lite som min farfar var, att tatueringar är gängmedlemmar och allt ska vara formellt.

Om vi skulle ta oss till sthlm med farsan så kan du ju komma förbi resturang vi väljer och se att vi är extremt trevliga och att shorts och tatuerade människor är fan rätt ok även om man är innanför tullarna ;)
Vad tror du att halva befolkningen, alltså alla kvinnor, får för tankar om kvinnosynen hos en person som är tatuerad med pinuppor?
 
P
S skogaliten skrev:
Vad tror du att halva befolkningen, alltså alla kvinnor, får för tankar om kvinnosynen hos en person som är tatuerad med pinuppor?
Ja då har de ju också lite tråkig syn.
Det hände någonting när man gick in i 2000 talet. Kvinnor och män fläkte ut sig toppless på stränderna när jag växte upp. Men det är enligt utsago ganska ovanligt fenomen idag.

Man får inte vara lättklädd, man får inte har smala modeller, man får inte, man får inte.

Tänk om folk fick göra som de ville idag? Att folk fick tatuera sig, sola topless, ha pinuppor.

Kanske var bättre med klänningar ner över knäna och dölja allting??

Ibland tänker man ju när man tex går på köpcenter att många av kvinnorna där går väldigt urringat och "utmanande" Så din tes om att halva befolkningen inte skulle gilla just sådana tatueringar går lite bort =)
 
galento
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Det är tecken på lathet. Duktiga människor är ofta vältränade eller iallafall inte grovt överviktiga.
Känner personer som har medicinska problem som gör att de har svårt att
hålla vikten fast de försöker , vet även om "smala" personer som bara kan gå
på "försörjningsstöd" eller socialbidrag som är det hette förr , har gått på
bidrag mest hela livet och sitter vid datorn och spelar dataspel på nätterna.

Man är ju lite överviktig och tatuerad själv också , men tydligen så såg arbets-
givarna vad man kunde göra istället och det gäller ju flera arbetskamrater också.

Sen är det bra att t.ex klädsel på begravningar lättas upp lite, det viktiga är ju
personen i kläderna och inte den som har snyggast pressveck på byxorna.
 
  • Gilla
Maria T och 1 till
  • Laddar…
galento galento skrev:
Känner personer som har medicinska problem som gör att de har svårt att
hålla vikten fast de försöker , vet även om "smala" personer som bara kan gå
på "försörjningsstöd" eller socialbidrag som är det hette förr , har gått på
bidrag mest hela livet och sitter vid datorn och spelar dataspel på nätterna.

Man är ju lite överviktig och tatuerad själv också , men tydligen så såg arbets-
givarna vad man kunde göra istället och det gäller ju flera arbetskamrater också.

Sen är det bra att t.ex klädsel på begravningar lättas upp lite, det viktiga är ju
personen i kläderna och inte den som har snyggast pressveck på byxorna.


Jojo, men jag prata generellt.
 
Nissens
K Krux skrev:
Där har du väldigt fel i vanlig ordning. finns dem som gör det för dem uppskattar konsten. Finns dem som tatuerar sina barns namn. Finns dem som gör det för dem mist någon som dem vill ha med sig alltid.kan allt det vara fel?
Det är tråkigt du har väldigt mycket åsikter men väldigt lite tankar bakom åsikter. Det är som mamma och pappa lärt dig att så här ska du tycka men inte berättar varför så du bara tycker som dem lärt dig att tycka. Du tycker illa om allt och alla som skiljer sig i åsikt och utseende mot det som du fått lära dig är rätt.
Inte ofta man ser någon skriva ordet ”dem” så många gånger i ett stycke, och samtliga är fel. Pröva ”de” så skall du se hur fint det blir. :D
 
  • Gilla
  • Älska
  • Haha
lars_stefan_axelsson och 5 till
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
I mitt yrke är tex träning väldigt populärt
Så de blekfeta gubbarna på bilden du publicerade ovan har något annat yrke?;)
 
  • Haha
  • Älska
  • Gilla
Krux och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.