31 761 läst ·
379 svar
32k läst
379 svar
Är du för eller emot tatueringar?
Renoverare
· Stockholm
· 20 214 inlägg
Menar du den där uppfostran där dina små telningar på 99% av dina bilder sitter och glor in i en skärm?AndersMalmgren skrev:
I sak håller jag med dig i mycket, men den sortens uppfostran du vill låta dig påskina att du växt upp med är långtifrån den lämpligaste för den lilla individen.
Dessutom lägger du ut alldeles för mycket privata bilder för att tillhöra den samhällsklass som du gärna refererar till.
Det lutar mer åt medelklass som lider utav det idag så vanliga uppmärksamhetsbehovet.
Ja i affärsperspektivet handlar det ju om vad som är bra för företaget, hur reagerar min kund och då gör man det som är bäst för företaget inom rimliga gränser. God affärsetik och likabehandling är A och O men allt har sin gräns.K Krux skrev:Till viss del iaf när det gäller tex begravningar och sånt. Men vänd på det. Du ska kolla på ett stort jobb som kan bli en väldigt bra affär för dig och den som kan absolut överlägset mest om detta och kan hjälpa dig att ro hem detta har helt täckta armar med tatueringar . Hur gör du då? Tar du med dig den tatuerade med hög kompetens eller någon annan med låg kompetens?
Det är inte ovanligt att personen som kan mycket inte är lämplig att jobba framför kund (oavsett tatueringar!) så denna avvägning gör man hela tiden - man väger för och nackdelar.
Det är samma avvägning som görs när det inte är en stor affär på spel. Förbättrar jag min relation, partnerskap med kunden genom att ställa person X framför kunden eller är det en risk utan uppsida?
Är det någon som inte kan klä sig, kan uttrycka sig så att folk förstår, ser ut som fan själv pga tatueringar eller metalldelar så tippar det redan från början åt stanna-hemma-hållet, och det är just det jag menar - du riskerar att göra dig "omöjlig" i vissa sammanhang genom att se ut på ett visst sätt. Det är en verklighet att förhålla sig till.
Där har du väldigt fel i vanlig ordning. finns dem som gör det för dem uppskattar konsten. Finns dem som tatuerar sina barns namn. Finns dem som gör det för dem mist någon som dem vill ha med sig alltid.kan allt det vara fel?AndersMalmgren skrev:
Det är tråkigt du har väldigt mycket åsikter men väldigt lite tankar bakom åsikter. Det är som mamma och pappa lärt dig att så här ska du tycka men inte berättar varför så du bara tycker som dem lärt dig att tycka. Du tycker illa om allt och alla som skiljer sig i åsikt och utseende mot det som du fått lära dig är rätt.
Allvetare
· Västra götaland
· 10 924 inlägg
Jag är ju tvärt om där jag blir väldigt irriterad när någon med mindre eller begränsad kunskap skickas ut. Jag har även sagt vid tillfällen att du kan åka vidare så kan ni skicka hit någon som faktiskt fattar något om detta vilket du inte gör. Men men visst det styrs ju självklart av vilken typ av bransch typ av möte osv så jag förstår din poäng även att m jag inte gillar denMathiasS skrev:
Ja i affärsperspektivet handlar det ju om vad som är bra för företaget, hur reagerar min kund och då gör man det som är bäst för företaget inom rimliga gränser. God affärsetik och likabehandling är A och O men allt har sin gräns.
Det är inte ovanligt att personen som kan mycket inte är lämplig att jobba framför kund (oavsett tatueringar!) så denna avvägning gör man hela tiden - man väger för och nackdelar.
Det är samma avvägning som görs när det inte är en stor affär på spel. Förbättrar jag min relation, partnerskap med kunden genom att ställa person X framför kunden eller är det en risk utan uppsida?
Är det någon som inte kan klä sig, kan uttrycka sig så att folk förstår, ser ut som fan själv pga tatueringar eller metalldelar så tippar det redan från början åt stanna-hemma-hållet, och det är just det jag menar - du riskerar att göra dig "omöjlig" i vissa sammanhang genom att se ut på ett visst sätt. Det är en verklighet att förhålla sig till.
Renoverare
· Stockholm
· 20 214 inlägg
Skärmtid är ju ett stort problem idag.B Blåis skrev:Menar du den där uppfostran där dina små telningar på 99% av dina bilder sitter och glor in i en skärm?
I sak håller jag med dig i mycket, men den sortens uppfostran du vill låta dig påskina att du växt upp med är långtifrån den lämpligaste för den lilla individen.
Dessutom lägger du ut alldeles för mycket privata bilder för att tillhöra den samhällsklass som du gärna refererar till.
Det lutar mer åt medelklass som lider utav det idag så vanliga uppmärksamhetsbehovet.
Men ibland lyckas man få dem bort från det
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Vad tror du att halva befolkningen, alltså alla kvinnor, får för tankar om kvinnosynen hos en person som är tatuerad med pinuppor?Rkarlsson skrev:Nej, du tycker de ser ut som kriminella. Det synsättet slutar ju med 20-40 talisterna.
Farsan har 20 tal tatueringar och de flesta är pinuppor, han har aldrig i hela sitt liv gjort någon något ont eller varit kriminell sånär på kanske fyllecell en gång i sina unga år.
Men han har blivit "dömd" på sitt utseende av sådana som dig, men de sitter och super varje vecka åtminstone alltid på helger och ibland mitt i veckan.
Farsan dricker sprit fåtal ggr per år, kanske midsommar och på någon fest.
Du har fördomar nått jävulskt och de begränsar ju dig. Du är lite som min farfar var, att tatueringar är gängmedlemmar och allt ska vara formellt.
Om vi skulle ta oss till sthlm med farsan så kan du ju komma förbi resturang vi väljer och se att vi är extremt trevliga och att shorts och tatuerade människor är fan rätt ok även om man är innanför tullarna![]()
Ja då har de ju också lite tråkig syn.S skogaliten skrev:
Det hände någonting när man gick in i 2000 talet. Kvinnor och män fläkte ut sig toppless på stränderna när jag växte upp. Men det är enligt utsago ganska ovanligt fenomen idag.
Man får inte vara lättklädd, man får inte har smala modeller, man får inte, man får inte.
Tänk om folk fick göra som de ville idag? Att folk fick tatuera sig, sola topless, ha pinuppor.
Kanske var bättre med klänningar ner över knäna och dölja allting??
Ibland tänker man ju när man tex går på köpcenter att många av kvinnorna där går väldigt urringat och "utmanande" Så din tes om att halva befolkningen inte skulle gilla just sådana tatueringar går lite bort =)
Produkter som diskuteras: "fläkte"
Fläktar
Flytta förbrukad luft ut ur ditt hem med mekanisk frånluft. I den här samlingen hittar du vårt sortiment av badrumsfläktar, kanalfläktar och värmeflyttare.
Läs mer
Känner personer som har medicinska problem som gör att de har svårt attAndersMalmgren skrev:
hålla vikten fast de försöker , vet även om "smala" personer som bara kan gå
på "försörjningsstöd" eller socialbidrag som är det hette förr , har gått på
bidrag mest hela livet och sitter vid datorn och spelar dataspel på nätterna.
Man är ju lite överviktig och tatuerad själv också , men tydligen så såg arbets-
givarna vad man kunde göra istället och det gäller ju flera arbetskamrater också.
Sen är det bra att t.ex klädsel på begravningar lättas upp lite, det viktiga är ju
personen i kläderna och inte den som har snyggast pressveck på byxorna.
Renoverare
· Stockholm
· 20 214 inlägg
galento skrev:
Känner personer som har medicinska problem som gör att de har svårt att
hålla vikten fast de försöker , vet även om "smala" personer som bara kan gå
på "försörjningsstöd" eller socialbidrag som är det hette förr , har gått på
bidrag mest hela livet och sitter vid datorn och spelar dataspel på nätterna.
Man är ju lite överviktig och tatuerad själv också , men tydligen så såg arbets-
givarna vad man kunde göra istället och det gäller ju flera arbetskamrater också.
Sen är det bra att t.ex klädsel på begravningar lättas upp lite, det viktiga är ju
personen i kläderna och inte den som har snyggast pressveck på byxorna.
Jojo, men jag prata generellt.
Inte ofta man ser någon skriva ordet ”dem” så många gånger i ett stycke, och samtliga är fel. Pröva ”de” så skall du se hur fint det blir.K Krux skrev:Där har du väldigt fel i vanlig ordning. finns dem som gör det för dem uppskattar konsten. Finns dem som tatuerar sina barns namn. Finns dem som gör det för dem mist någon som dem vill ha med sig alltid.kan allt det vara fel?
Det är tråkigt du har väldigt mycket åsikter men väldigt lite tankar bakom åsikter. Det är som mamma och pappa lärt dig att så här ska du tycka men inte berättar varför så du bara tycker som dem lärt dig att tycka. Du tycker illa om allt och alla som skiljer sig i åsikt och utseende mot det som du fått lära dig är rätt.
