31 766 läst ·
379 svar
32k läst
379 svar
Är du för eller emot tatueringar?
Renoverare
· Stockholm
· 20 216 inlägg
Ja, fan va glad att man inte jobbar åt nån skitnödig arbetsgivare.K Krux skrev:
När jag är ute och träffar kunder är dom oftast ganska glada att det kommer nån då dom sitter fastklämda i bilvrak eller håller på brinna inne, då lägger folk gärna sina värderingar åt sidan en stund.
Renoverare
· Stockholm
· 20 216 inlägg
Renoverare
· Stockholm
· 20 216 inlägg
Renoverare
· Stockholm
· 20 216 inlägg
Poliser brukar ha uniformer om de inte är civilklädda av en anledning. Du kan inte se skillnad?AndersMalmgren skrev:
Ah. En fördom till. Jag är själv en jävel på att jobba. De finns smala människor som är lata som fan och borde inte få jobba där andra är involverade för att andra får göra deras jobbAndersMalmgren skrev:
Jag själv gillar bara mat.
Förr ja. Men vem bryr sig om regler förr? Du kanske ska ta och blicka framåt istället. Det blir mindre och mindre viktigt för folk med den typen av vett och etikett för man lägger mer vikt på andra saker idag. Sen finns det ju trångsynt folk som lever i det förgångna som du tex verkar göraAndersMalmgren skrev:
Vad tycker du om folk som har shorts eller tex linne på en restaurang i en storstad tex?K Krux skrev:
Här bevisar han ju återigen att han inte kan se förbi sånt som stör honom och sina egna fördomar och faktiskt se hur ambitiös och arbetsam en människa verkar och hur kompetent osv. Med det synsättet missar man nog mycket duktigt folk. Och som sagt lever inte direkt på 2000 talet därRkarlsson skrev:Poliser brukar ha uniformer om de inte är civilklädda av en anledning. Du kan inte se skillnad?
Ah. En fördom till. Jag är själv en jävel på att jobba. De finns smala människor som är lata som fan och borde inte få jobba där andra är involverade för att andra får göra deras jobb
Renoverare
· Stockholm
· 20 216 inlägg
Du kan inte se skillnad på deras person. De ser ut som kriminella. Hade de inte haft uniform hade de lika gärna kunnat vara tungt kriminella.Rkarlsson skrev:Poliser brukar ha uniformer om de inte är civilklädda av en anledning. Du kan inte se skillnad?
Ah. En fördom till. Jag är själv en jävel på att jobba. De finns smala människor som är lata som fan och borde inte få jobba där andra är involverade för att andra får göra deras jobb
Edit: självklart finns det avikelser. Pratar generellt. I mitt yrke är tex träning väldigt populärt
Till viss del iaf när det gäller tex begravningar och sånt. Men vänd på det. Du ska kolla på ett stort jobb som kan bli en väldigt bra affär för dig och den som kan absolut överlägset mest om detta och kan hjälpa dig att ro hem detta har helt täckta armar med tatueringar . Hur gör du då? Tar du med dig den tatuerade med hög kompetens eller någon annan med låg kompetens?MathiasS skrev:
Det har du förstås rätt i, tror ingen ifrågasätter det. Men, kan du också hålla med om att även detta sammansvetsade gäng behöver "ta seden dit man kommer". Dvs, man har inte badbyxor och foppatofflor på en begravning, man följer den accepterade klädkoden i diverse privata och affärsmässiga sammanhang - och det gör man av respekt för de andra människorna som deltar i denna händelse. Privat finns det rätt stor flex i detta men när jag representerar mitt företag är spannet smalare. Jag skulle tänka både en och två gånger innan jag tar med mig någon med nyllet fullt med tatueringar eller metallskrot - något litet diskret av det ena eller det andra spelar inte ett skit roll, men extremfallen som vi till del diskuterar här - mycket tveksamt.
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 23 217 inlägg