Rkarlsson skrev:
De nekar iallafall inte poliser med tatueringar. De har dock regler för att de inte ska kunna vara något stötande. I övrigt går det bra med synliga.
Jo jag har tänkt på det att man inte kan se skillnad på poliserna och de kriminella
 
  • Haha
cpalm
  • Laddar…
K Krux skrev:
Låter som ett bra företag med bra chefer till skillnad från flera trångsynta här. Jag tycker som sagt att kompetens personlighet är viktigare och även att hitta folk med rätt personkemi så man får ett glatt sammansvetsat gäng som har roligt och funkar bra ihop.
Ja, fan va glad att man inte jobbar åt nån skitnödig arbetsgivare.
När jag är ute och träffar kunder är dom oftast ganska glada att det kommer nån då dom sitter fastklämda i bilvrak eller håller på brinna inne, då lägger folk gärna sina värderingar åt sidan en stund.
 
  • Gilla
Putte G... och 4 till
  • Laddar…
P
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Jo jag har tänkt på det att man inte kan se skillnad på poliserna och de kriminella
Då får din fru nog kolla på dina glasögon igen om du inte kan se uniformer.

Men ni behöver väl inte det i vasastan?
 
K Kromo skrev:
Du är verkligen inskränkt, män elelr kvinnor får väl ha vad dom vill på sig. Varför är det fel med shorts?
Det finns vissa regler. Förr tex fick man tex inte gå ut utan sin hatt.

Kolla på random vett och etikett blogg så kommer du se samma sak.
 
Rkarlsson skrev:
Då får din fru nog kolla på dina glasögon igen om du inte kan se uniformer.

Men ni behöver väl inte det i vasastan?
Nu tänkte jag mer på deras armar.
 
Rkarlsson skrev:
Jag brukar tänka likadant om feta människor. Liksom va fan varför är du fet, ät mindre.







(jävla korkat uttalande, jag är fet med)
Det är tecken på lathet. Duktiga människor är ofta vältränade eller iallafall inte grovt överviktiga.
 
  • Gilla
  • Haha
tank77 och 1 till
  • Laddar…
P
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Nu tänkte jag mer på deras armar.
Poliser brukar ha uniformer om de inte är civilklädda av en anledning. Du kan inte se skillnad?

AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Det är tecken på lathet. Duktiga människor är ofta vältränade eller iallafall inte grovt överviktiga.
Ah. En fördom till. Jag är själv en jävel på att jobba. De finns smala människor som är lata som fan och borde inte få jobba där andra är involverade för att andra får göra deras jobb ;)
Jag själv gillar bara mat.
 
  • Gilla
nino och 1 till
  • Laddar…
K
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Det finns vissa regler. Förr tex fick man tex inte gå ut utan sin hatt.

Kolla på random vett och etikett blogg så kommer du se samma sak.
Förr ja. Men vem bryr sig om regler förr? Du kanske ska ta och blicka framåt istället. Det blir mindre och mindre viktigt för folk med den typen av vett och etikett för man lägger mer vikt på andra saker idag. Sen finns det ju trångsynt folk som lever i det förgångna som du tex verkar göra
 
  • Gilla
Kromo
  • Laddar…
K Krux skrev:
Förr ja. Men vem bryr sig om regler förr? Du kanske ska ta och blicka framåt istället. Det blir mindre och mindre viktigt för folk med den typen av vett och etikett för man lägger mer vikt på andra saker idag. Sen finns det ju trångsynt folk som lever i det förgångna som du tex verkar göra
Vad tycker du om folk som har shorts eller tex linne på en restaurang i en storstad tex?
 
  • Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
K
Rkarlsson skrev:
Poliser brukar ha uniformer om de inte är civilklädda av en anledning. Du kan inte se skillnad?



Ah. En fördom till. Jag är själv en jävel på att jobba. De finns smala människor som är lata som fan och borde inte få jobba där andra är involverade för att andra får göra deras jobb ;)
Jag själv gillar bara mat.
Här bevisar han ju återigen att han inte kan se förbi sånt som stör honom och sina egna fördomar och faktiskt se hur ambitiös och arbetsam en människa verkar och hur kompetent osv. Med det synsättet missar man nog mycket duktigt folk. Och som sagt lever inte direkt på 2000 talet där
 
K
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Vad tycker du om folk som har shorts eller tex linne på en restaurang i en storstad tex?
Inga problem alls.helt okej för mig
 
Rkarlsson skrev:
Poliser brukar ha uniformer om de inte är civilklädda av en anledning. Du kan inte se skillnad?



Ah. En fördom till. Jag är själv en jävel på att jobba. De finns smala människor som är lata som fan och borde inte få jobba där andra är involverade för att andra får göra deras jobb ;)
Jag själv gillar bara mat.
Du kan inte se skillnad på deras person. De ser ut som kriminella. Hade de inte haft uniform hade de lika gärna kunnat vara tungt kriminella.

Edit: självklart finns det avikelser. Pratar generellt. I mitt yrke är tex träning väldigt populärt
 
Tycker Anders ser lite kriminell ut. Säkert skattefusk eller något..
 
  • Haha
  • Gilla
Bästerortarn och 2 till
  • Laddar…
K
MathiasS MathiasS skrev:
Det har du förstås rätt i, tror ingen ifrågasätter det. Men, kan du också hålla med om att även detta sammansvetsade gäng behöver "ta seden dit man kommer". Dvs, man har inte badbyxor och foppatofflor på en begravning, man följer den accepterade klädkoden i diverse privata och affärsmässiga sammanhang - och det gör man av respekt för de andra människorna som deltar i denna händelse. Privat finns det rätt stor flex i detta men när jag representerar mitt företag är spannet smalare. Jag skulle tänka både en och två gånger innan jag tar med mig någon med nyllet fullt med tatueringar eller metallskrot - något litet diskret av det ena eller det andra spelar inte ett skit roll, men extremfallen som vi till del diskuterar här - mycket tveksamt.
Till viss del iaf när det gäller tex begravningar och sånt. Men vänd på det. Du ska kolla på ett stort jobb som kan bli en väldigt bra affär för dig och den som kan absolut överlägset mest om detta och kan hjälpa dig att ro hem detta har helt täckta armar med tatueringar . Hur gör du då? Tar du med dig den tatuerade med hög kompetens eller någon annan med låg kompetens?
 
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Vad tycker du om folk som har shorts eller tex linne på en restaurang i en storstad tex?
Denna konstiga fixering vid linne. Det är ett utmärkt material på sommaren.
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.