31 769 läst ·
379 svar
32k läst
379 svar
Är du för eller emot tatueringar?
Renoveringsnovis
· Östergötland
· 5 291 inlägg
Har absolut inget emot tatueringar på folk, det är dock inget för mig. Jag förstår vad Malmgren säger då jag har rört mig ganska mycket i hans kretsar, det är extremt få konsulter inom fintech som har synliga tatueringar. Jag har inte träffat någon ännu heller vad jag vet.
Vi födda-i-Sverige på 60-80-talet är väldigt benägna att leta efter minsta solstråle på våren, att värma kroppen och få ljus på nyllet. Har läst detta inte alltför länge sen men har inget att länka till, men kan känna igen mig själv - när det går att sitta utomhus och fika och vända ansiktet mot solen så gör "vi" det.KristinaRT skrev:
Då jag måste se en ögonläkare varje år på grund av inte solrelaterade saker så fick jag berättat för mig att 70-85% av svenskar (som vuxit upp här) kommer att få grå starr.
Om vi redan nu ger solglajjor till våra barn och tonåringar så kommer procenttalet såklart minska.
Fortfarande Sveriges vanligaste operation med upp till 130 000 per år (2018).
Jävla tur att man är hantverkare, så man får se ut som man vill. Har nog aldrig stött på ngn som har antytt det minsta om hur man ser ut, vare sig man platsbygger i de flottaste kvarteren eller hos kommuner och landsting. Gör ett bra jobb för i helvete.
Det är väl den mest vanliga yrkesgruppen med tatueringar?mowatom skrev:
Handling väger tyngre än ord/utsida.mowatom skrev:
Det finns ju som tur en del företag i vårt land som inte är så kränkta och faktiskt använder sig av tatuerade personer i sina reklamer, alltså ansikten utåt.K Krux skrev:
Vårt företag döljer inte sådant utåt heller. =)
Först blir man lite upprörd tills jag inser att i delar av mitt ansvarsområde så diskrimineras även det som är olagligt.
Vissa "kunder" vill inte ha män, kvinnor, kristna, muslimer, pingstvänner, homosexuella, invandrare, småbarnsföräldrar, gravida, i ålder att skaffa barn, för snygga, för fula ej sociala nog eller alldeles för privata Och tatuerade.
Kunderna plöjer genom deras Facebook mm och kartlägger de sökande.
Å andra sidan så kan du få jobbet på grund av någon ovan nämnda faktor trots att det finns mer kompetenta sökande eller personer som vi som arbetsgivare behöver omplacera pga arbetsbrist.
Benämns då som "personkemi".
Ibland när saker kommer upp under anställningen så tvingar vi kunden att ha kvar den anställde men det finns ju en smärtgräns för vad folk ska stå ut med. Personalen alltså.
Vissa "kunder" vill inte ha män, kvinnor, kristna, muslimer, pingstvänner, homosexuella, invandrare, småbarnsföräldrar, gravida, i ålder att skaffa barn, för snygga, för fula ej sociala nog eller alldeles för privata Och tatuerade.
Kunderna plöjer genom deras Facebook mm och kartlägger de sökande.
Å andra sidan så kan du få jobbet på grund av någon ovan nämnda faktor trots att det finns mer kompetenta sökande eller personer som vi som arbetsgivare behöver omplacera pga arbetsbrist.
Benämns då som "personkemi".
Ibland när saker kommer upp under anställningen så tvingar vi kunden att ha kvar den anställde men det finns ju en smärtgräns för vad folk ska stå ut med. Personalen alltså.
För en del år sen när man var lite i jobbsökartagen så fick jag höra att ett städföretag med bra lön skrek efter ny personal.john68 skrev:
Först blir man lite upprörd tills jag inser att i delar av mitt ansvarsområde så diskrimineras även det som är olagligt.
Vissa "kunder" vill inte ha män, kvinnor, kristna, muslimer, pingstvänner, homosexuella, invandrare, småbarnsföräldrar, gravida, i ålder att skaffa barn, för snygga, för fula ej sociala nog eller alldeles för privata Och tatuerade.
Kunderna plöjer genom deras Facebook mm och kartlägger de sökande.
Å andra sidan så kan du få jobbet på grund av någon ovan nämnda faktor trots att det finns mer kompetenta sökande eller personer som vi som arbetsgivare behöver omplacera pga arbetsbrist.
Benämns då som "personkemi".
Ibland när saker kommer upp under anställningen så tvingar vi kunden att ha kvar den anställde men det finns ju en smärtgräns för vad folk ska stå ut med. Personalen alltså.
Så jag ringde dit och sa att jag kan börja rätt snabbt.
-Nej du är man, så jag vill inte anställa dig. Vi har bara kvinnor ute hos våra kunder.
Jeffla trams.
Renoverare
· Stockholm
· 20 220 inlägg
Det kommer . Världen ändrar sig. Förr som sagts innan var det nästan bara kåkfarare och sjömän som tatuerade sig. Idag har en väldigt stor del tatueringar. I framtiden lär det nog vara ännu fler. Lika bra att du vänjer digAndersMalmgren skrev:
Dem företag som förstått att vi lever på 2000 talet menar duRkarlsson skrev:
