31 766 läst ·
379 svar
32k läst
379 svar
Är du för eller emot tatueringar?
Renoverare
· Stockholm
· 20 218 inlägg
Renoverare
· Stockholm
· 20 218 inlägg
S
SueCia
Elektroniktokig
· Dalarna
· 5 509 inlägg
SueCia
Elektroniktokig
- Dalarna
- 5 509 inlägg
Kan nästan svära på att det finns folk som stör sig på att du låter mobilerna vara barnvakt åt dina barn precis lika mycket som du stör dig på shortsAndersMalmgren skrev:
Jo, enda nackdelen är att man måste härbärgera dem, jag gillar att Travel light så att säga speciellt på sommaren
Även funderat på fotokromatiska, de har blivit mycket bättre senaste åren, blir mycket mörkare samt snabbare mellan lägena. Man måste bara välja en glasögonmodell som ser snygg ut som solbrillor annars ser det gubbigt ut.
Sambon köpte ett par och hon ser snygg ut i sina
[bild]
Jo jag tycker ju alla tatueringar är fula. Men hon kanske är skitduktig på sitt jobb och ska inte nekas ett jobb om hon sköter de bättre än en icketatuerad.M MagHam skrev:
Ja det är tråkigt att folk dömer utifrån utseende istället för prestation.
Krävs nog helt enkelt skickligare och bättre personer som gör intervjuerna. Som helt enkelt klarar att bedöma kompetens och kunskap och klara se detta och inte hänga upp sig på utseendet och inte klara se förbi det.känns som dem nyare generationerna klarar detta bättre än dem äldre generationernaRkarlsson skrev:
Renoverare
· Stockholm
· 20 218 inlägg
Även om personen är kompetent kan man ju inte anställa denna om han ska träffa kunder tex en konsultK Krux skrev:
Renoveringsnovis
· Östergötland
· 5 291 inlägg
Pratade med en som hade tatueringar upp på halsen och frågade just om det där med jobb och tatueringar och han sa att det är mina barns namn och dom skäms jag inte för...
DET har han ju rätt i men det kan ju tydligen vara en nackdel...
Skulle själv aldrig göra nån som inte går att dölja med långärmat
DET har han ju rätt i men det kan ju tydligen vara en nackdel...
Skulle själv aldrig göra nån som inte går att dölja med långärmat
Renoverare
· Stockholm
· 20 218 inlägg
Renoveringsnovis
· Östergötland
· 5 291 inlägg
Renoverare
· Stockholm
· 20 218 inlägg
Konstigt att det är ett problem för dig. Finns ett stort företag här runt som säljer sina varor och tjänster över hela världen. Dem skickar säljare tekniker och olika avdelningschefer till potentiella kunder och samarbetspartners över hela världen. För dem är det inga problem alls att deras anställda kan har armarna fulla med tatueringar dem skickas ut ändå och detta företagen går riktigt bra nu och knyter samarbetspartner och kunde överallt. Och jag vet fler i alla möjliga branscher som även dem har flera anställda och även konsulter med gaddar utan problem. Men men som sagt är väl nyare generationerna som klarar det utan problem då antar jagAndersMalmgren skrev:
Renoverare
· Stockholm
· 20 218 inlägg
Jag har aldrig stött på en akademiker med synliga tatueringar så det är ju inte ett jätteproblemK Krux skrev:Konstigt att det är ett problem för dig. Finns ett stort företag här runt som säljer sina varor och tjänster över hela världen. Dem skickar säljare tekniker och olika avdelningschefer till potentiella kunder och samarbetspartners över hela världen. För dem är det inga problem alls att deras anställda kan har armarna fulla med tatueringar dem skickas ut ändå och detta företagen går riktigt bra nu och knyter samarbetspartner och kunde överallt. Och jag vet fler i alla möjliga branscher som även dem har flera anställda och även konsulter med gaddar utan problem. Men men som sagt är väl nyare generationerna som klarar det utan problem då antar jag