nino nino skrev:
Men är det sånna som går att vika upp eller sätter man dom på plats så sitter dom där dom sitter?
Stelopererade. Går säkert få tag på uppfällbara om man vill gå 200 procent gubbe :)

• Haha
nino
  • Laddar…
Satsuki KristinaRT skrev:
Enligt ögonläkare skyddar de sämre vilket ökar risken för grå starr.
Det stämmer inte enligt min sambo som är optometrist.

S
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Jo, enda nackdelen är att man måste härbärgera dem, jag gillar att Travel light så att säga speciellt på sommaren :)
Även funderat på fotokromatiska, de har blivit mycket bättre senaste åren, blir mycket mörkare samt snabbare mellan lägena. Man måste bara välja en glasögonmodell som ser snygg ut som solbrillor annars ser det gubbigt ut.

Sambon köpte ett par och hon ser snygg ut i sina

[bild]
Kan nästan svära på att det finns folk som stör sig på att du låter mobilerna vara barnvakt åt dina barn precis lika mycket som du stör dig på shorts :D

• Haha
AndersMalmgren
  • Laddar…
K
Kanske dags att starta en egen tråd för glasögon diskussionen ? Så vi slipper höra om det.
Moderator??

• Gilla
fribygg och 2 till
  • Laddar…
För, jag är för!

• Gilla
nino
  • Laddar…
P
M MagHam skrev:
Brytt och brytt... Det där är fult helt enkelt. Det kan man väl få tycka utan att bli kallad gubbe.
Jo jag tycker ju alla tatueringar är fula. Men hon kanske är skitduktig på sitt jobb och ska inte nekas ett jobb om hon sköter de bättre än en icketatuerad.
Ja det är tråkigt att folk dömer utifrån utseende istället för prestation.

• Gilla
mikethebik och 2 till
  • Laddar…
K
Rkarlsson skrev:
Jo jag tycker ju alla tatueringar är fula. Men hon kanske är skitduktig på sitt jobb och ska inte nekas ett jobb om hon sköter de bättre än en icketatuerad.
Ja det är tråkigt att folk dömer utifrån utseende istället för prestation.
Krävs nog helt enkelt skickligare och bättre personer som gör intervjuerna. Som helt enkelt klarar att bedöma kompetens och kunskap och klara se detta och inte hänga upp sig på utseendet och inte klara se förbi det.känns som dem nyare generationerna klarar detta bättre än dem äldre generationerna

K Krux skrev:
Krävs nog helt enkelt skickligare och bättre personer som gör intervjuerna. Som helt enkelt klarar att bedöma kompetens och kunskap och klara se detta och inte hänga upp sig på utseendet och inte klara se förbi det.känns som dem nyare generationerna klarar detta bättre än dem äldre generationerna
Även om personen är kompetent kan man ju inte anställa denna om han ska träffa kunder tex en konsult

• Gilla
MagHam och 1 till
  • Laddar…
Även om personen är kompetent kan man ju inte anställa denna om han ska träffa kunder tex en konsult
Varför inte? Så jäkla inskränkt!

Pratade med en som hade tatueringar upp på halsen och frågade just om det där med jobb och tatueringar och han sa att det är mina barns namn och dom skäms jag inte för...
DET har han ju rätt i men det kan ju tydligen vara en nackdel...

Skulle själv aldrig göra nån som inte går att dölja med långärmat

[SKPG]Zamora [SKPG]Zamora skrev:
Varför inte? Så jäkla inskränkt!
De representerar företaget när de är ute hos kund

• Gilla
MagHam
  • Laddar…
De representerar företaget när de är ute hos kund
Ja?

[SKPG]Zamora [SKPG]Zamora skrev:
Ja?
Då kan man ju inte ha någon med synliga tatueringar. Oseriöst

K
Konstigt att det är ett problem för dig. Finns ett stort företag här runt som säljer sina varor och tjänster över hela världen. Dem skickar säljare tekniker och olika avdelningschefer till potentiella kunder och samarbetspartners över hela världen. För dem är det inga problem alls att deras anställda kan har armarna fulla med tatueringar dem skickas ut ändå och detta företagen går riktigt bra nu och knyter samarbetspartner och kunde överallt. Och jag vet fler i alla möjliga branscher som även dem har flera anställda och även konsulter med gaddar utan problem. Men men som sagt är väl nyare generationerna som klarar det utan problem då antar jag

K Krux skrev:
Konstigt att det är ett problem för dig. Finns ett stort företag här runt som säljer sina varor och tjänster över hela världen. Dem skickar säljare tekniker och olika avdelningschefer till potentiella kunder och samarbetspartners över hela världen. För dem är det inga problem alls att deras anställda kan har armarna fulla med tatueringar dem skickas ut ändå och detta företagen går riktigt bra nu och knyter samarbetspartner och kunde överallt. Och jag vet fler i alla möjliga branscher som även dem har flera anställda och även konsulter med gaddar utan problem. Men men som sagt är väl nyare generationerna som klarar det utan problem då antar jag
Jag har aldrig stött på en akademiker med synliga tatueringar så det är ju inte ett jätteproblem

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.