Rejäl skrev:
Privata hem villor?
Jag jobbar främst mot större byggnader. Parhus är väl det närmsta privat villor.
Men när jag jobbade ute i produktionen gjorde vi många privatvillor och jag har blivit upplärd att sätta 2 brunnar.
Men även om dubbla brunnar inte löser alla problem så skapar det en "buffet" för förhindra att vattnet rinner bakvägen.
Håller med dig på en vanlig villa utan källare behöver man inte pumpa dränvattnet utan man kan lösa det med självfallet.
 
P
S snickar skrev:
Jag jobbar främst mot större byggnader. Parhus är väl det närmsta privat villor.
Men när jag jobbade ute i produktionen gjorde vi många privatvillor och jag har blivit upplärd att sätta 2 brunnar.
Men även om dubbla brunnar inte löser alla problem så skapar det en "buffet" för förhindra att vattnet rinner bakvägen.
Håller med dig på en vanlig villa utan källare behöver man inte pumpa dränvattnet utan man kan lösa det med självfallet.
Det låter som du har jobbat hos gedigna firmor😉
 
Rejäl skrev:
Det låter som du har jobbat hos gedigna firmor😉
Kanske för gedigna enligt vissa 😉
 
P
S snickar skrev:
Kanske för gedigna enligt vissa 😉
Jag är inte emot två brunnar som separerar drän o dagvatten, men jag ser det inte det användas vid normala villa byggen…
Som sagt det är bara en bråkdel av husen som har en källare och än mindre där drän nivån ligger under gatan eller den utgående dagvattenledningen..

Så det var i en positiv mening jag menade så du inte tog det fel🤔
 
Jag tolkade det positivt 🙂
 
  • Haha
Anonymiserad 405730
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.