4 840 läst ·
34 svar
5k läst
34 svar
Är dräneringen gjord rätt?
Jag jobbar främst mot större byggnader. Parhus är väl det närmsta privat villor.Rejäl skrev:
Men när jag jobbade ute i produktionen gjorde vi många privatvillor och jag har blivit upplärd att sätta 2 brunnar.
Men även om dubbla brunnar inte löser alla problem så skapar det en "buffet" för förhindra att vattnet rinner bakvägen.
Håller med dig på en vanlig villa utan källare behöver man inte pumpa dränvattnet utan man kan lösa det med självfallet.
Det låter som du har jobbat hos gedigna firmor😉S snickar skrev:Jag jobbar främst mot större byggnader. Parhus är väl det närmsta privat villor.
Men när jag jobbade ute i produktionen gjorde vi många privatvillor och jag har blivit upplärd att sätta 2 brunnar.
Men även om dubbla brunnar inte löser alla problem så skapar det en "buffet" för förhindra att vattnet rinner bakvägen.
Håller med dig på en vanlig villa utan källare behöver man inte pumpa dränvattnet utan man kan lösa det med självfallet.
Jag är inte emot två brunnar som separerar drän o dagvatten, men jag ser det inte det användas vid normala villa byggen…S snickar skrev:
Som sagt det är bara en bråkdel av husen som har en källare och än mindre där drän nivån ligger under gatan eller den utgående dagvattenledningen..
Så det var i en positiv mening jag menade så du inte tog det fel🤔
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden