S
tycker att allt över 145mm är egentligen skit panel, på grund av att många använder inte det.
panelen ligger och spricker i lagrena hos byggföretagen. vilket gör att man måste sortera om man ska ha perfekta bräder.
 
Dom där avspännings spårerna är ju totalt värdelösa. Dom sitter enbart där för att se exlusivare ut. För att släppa spänningarna måste de var minst 50% av virket.
 
Mikael_L
jocke1990 skrev:
Dom där avspännings spårerna är ju totalt värdelösa. Dom sitter enbart där för att se exlusivare ut. För att släppa spänningarna måste de var minst 50% av virket.
Det där intresserade mig, så google letade upp denna uppsats åt mig:
https://pure.ltu.se/ws/files/31151651/LTU-PB-EX-09120-SE.pdf


Vad det nu var värt ... ;)
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.