Hej,
Svärföräldrarna köpte ett sommarhus för några år sedan där bastun inte var färdig.
Jag undrar om forumet mha bilderna kan avgöra om det är våtskikt eller inte på gipset?
(Jag skulle gissa det då det är lagt klinkers på golvet)
Ytterligare en fråga, behöver man gör något extra för att tätskikt vid dörren (man ser ju gipset)?
Tack på förhand!
PS svårt att ta vettiga översiktsbilder då utrymmet nu används som förråd...
Svärföräldrarna köpte ett sommarhus för några år sedan där bastun inte var färdig.
Jag undrar om forumet mha bilderna kan avgöra om det är våtskikt eller inte på gipset?
(Jag skulle gissa det då det är lagt klinkers på golvet)
Ytterligare en fråga, behöver man gör något extra för att tätskikt vid dörren (man ser ju gipset)?
Tack på förhand!
PS svårt att ta vettiga översiktsbilder då utrymmet nu används som förråd...
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
man brukar ha bastufolie, men hurvida det måste finnas vet jag inte
kollat lite
Bygga bastu | ISOVER Sverige
Behöver man bastufolie?
Normalt inte. När man bygger en torrbastu är det viktigaste att man styr upp luftflödet så luften kommer bakom och under aggregatet enligt tillverkarens anvisning. Sedan skall luften ta sig ut i motsatta sida av bastun högt uppe. Om konstruktionerna på ena sidan har skivbeklädnad så hindras luftflöde genom väggarna. Då behövs inte bastufolie.
kollat lite
Bygga bastu | ISOVER Sverige
Behöver man bastufolie?
Normalt inte. När man bygger en torrbastu är det viktigaste att man styr upp luftflödet så luften kommer bakom och under aggregatet enligt tillverkarens anvisning. Sedan skall luften ta sig ut i motsatta sida av bastun högt uppe. Om konstruktionerna på ena sidan har skivbeklädnad så hindras luftflöde genom väggarna. Då behövs inte bastufolie.
Medlem
· Västernorrland
· 11 692 inlägg
Är luftrörelserna och ventilationen korrekt så möglar inget.
Klicka här för att svara