Den borde inte klara det, utan att läcka och indikera.
Jag har varet med om två tillfällen med skruv i PEM/PEX och båda gångerna så läckte det av det normala vattentrycket omgående.

Hur länge vara provtryckningen?

Jag vet inte. Men det verkar som tappvattenledningarna inte är dragna så djupt som jag blev informerad. Jag har hittat gamla bilder från de snickarna och den firman som gjorde det arbetet i våras (de drog vattnet och lade golvspånskivorna, väggarna reste jag).

Såhär såg det ut innan fräst golvvärmespån och rest vägg. Min nya teori är att där sitter antingen en golvspånskruv eller en syllskruv i röret, t ex någonstans där det är fixerat och att skruven relativt bra tätat läckan. Sedan när arbetet satte igång igen nu och nya rörfirman började rycka i ledningarna för att sätta de i säkervattenskåpet så lyckades de exponera läckan.
DSC05812.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

OBS - låt er inte luras av den blekta golvytan till vänster, där gick gamla väggen med en integrerad garderob i sovrummet, den nya väggen går ca 50 cm åt vänster - dvs ingen garderob i sovrummet och större badrum(nedan en bild som visar vad jag menar, den utbuktningen finns alltså inte längre).
IMG_0327.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.