Är detta verkligen stenlim?
Går det att ta bort för hand så här?
Plattläggaren har debiterat mig för att han limmat muren med stenlim. Och den har gett efter för asfalten.
Någon som vet?
MVH Camilla

Stenlim brukar vara expanderande polyuretan, som blir till ett skum när det härdar. Men det finns även stenlim av liknande konsistens som konstruktionslim, vilket det på din film ser ut som.
Det lämnades inga tuber kvar antar jag?

• Gilla
Camilla Sandin
  • Laddar…
Pjosk75 Pjosk75 skrev:
Stenlim brukar vara expanderande polyuretan, som blir till ett skum när det härdar. Men det finns även stenlim av liknande konsistens som konstruktionslim, vilket det på din film ser ut som.
Det lämnades inga tuber kvar antar jag?
Ok! Tusen tack för svaret! Nej tyvärr inga tuber kvar. Vet du om det monteringslimmet skall ha samma styrka och är anpassade för murar som skall tåla ett tryck på en parkeringsplats?
MVH Camilla

Ser ju inte härdat ut, fel produkt eller defekt, kan även varit för kallt?

• Gilla
Camilla Sandin
  • Laddar…
Ingen aning vilket styrka de olika limmen har, men det ska ju hantverkaren ha koll på.

Oavsett vilket sorts lim det är så har hantverkaren gjort något fel. Eller så är något fel med limmet. Oavsett vilket så gör en reklamation.

• Gilla
Camilla Sandin
  • Laddar…
Pjosk75 Pjosk75 skrev:
Ingen aning vilket styrka de olika limmen har, men det ska ju hantverkaren ha koll på.

Oavsett vilket sorts lim det är så har hantverkaren gjort något fel. Eller så är något fel med limmet. Oavsett vilket så gör en reklamation.
Tack! 👍 skall göra det!

K
Ser inte riktigt ut som stenlim utan mer något generellt konstruktionslim. Som inte härdat korrekt, kanske för kall temp när det applicerades

• Gilla
Camilla Sandin
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.