Råkade se dessa skapelser under min altan, de växte både utanför och under altanen. Det är väldigt fuktigt där då det ligger en kompost (full) direkt mot bräderna vilket är fullständigt vansinne.
Jag har nu grävt bort komposten o sågat bort alla angripna bräder men risken stor att lite är kvar. Skall pendla på med Algrent proffs ikväll. Men är det äkta träsvamp? Det växer skapligt fort. Köpte huset för 6 månader sedan.
Jag har nu grävt bort komposten o sågat bort alla angripna bräder men risken stor att lite är kvar. Skall pendla på med Algrent proffs ikväll. Men är det äkta träsvamp? Det växer skapligt fort. Köpte huset för 6 månader sedan.
Produkter som diskuteras: "kompost"
Kompost 200 liter mörkgrå Biolan
Effektiv året-runt-kompostering
6 205 kr inkl moms
Läs mer
Husägare
· Småländska höglandet
· 5 625 inlägg
Den enklaste lösningen är att ta bort det angripna virket och köra till ÅVC. Oavsett vad angreppet består av. Det ser ändå inte ut att vara något att spara på.
Det borde ingå i husförsäkringen att få ut någon som kan artbestämma svampen. Är det äkta hussvamp så vill du sanera riktigt ordentligt. Man behöver ta bort mer än det direkt angripna virket isåfall. Det positiva är att det inte växer mer nu när kylan kommer iallafall.
jag har sågat bort en hel del, men jag är skapligt säker på det kan sitta under en pelare (som jag inte kan ta bort hursomhelst), skall köra med varmluftpistol på den
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden