Vi ska köpa nytt kylskåp och vill ha ett side by side! Har kollat runt lite, men det är ju en sådan djungel.

Är det ngn som har erfarenhet av samsungs modeller typ RSE8JPPS?? Det ända som känns lite onödigt med den modellen är 0 zonen eller vad den heter.

Tacksam för tipps på modell som kan vara bättre än denna. Måste man komma upp i dessa prisklasser för att de ska vara bra eller?

Har inte erfarenhet av den modellen du nämner, däremot är jag nöjd med vår LG GRL207QVSK. Den är dock i en helt annan prisklass än Samsungen. Så min nyfikenhet gör att jag undrar vad det är som gör att Samsungen kostar ungefär dubbelt så mycket som LGn.

Det som jag har förstått så är ju denna samsung bara 625mm djup. Det gär ju att den passar bättre med resten av inredningen!

Men som sagt frågan är ju ifall det är värt att lägga ut de extra pengarna på en kyl/frys!

Jag har bara en invändning mot att ha handtagen i mitten, jag vill kunna öppna kylskåpsdörren mot en arbetsbänk. Där vinner hjärnan över hjärtat-för det är inte lika snyggt.
/U

Douhane skrev:
Det som jag har förstått så är ju denna samsung bara 625mm djup. Det gär ju att den passar bättre med resten av inredningen!

Men som sagt frågan är ju ifall det är värt att lägga ut de extra pengarna på en kyl/frys!
Frågan är ju då hur mycket utrymme man tappar genom att kapa 10 cm på djupet. Vi har vår kyl/frys ståendes separat så de tankarna har vi aldrig haft.

Douhane skrev:

När du väl fått ditt skåp så kommer det säkert stå att det skall vara ett visst avstånd till väggen bakom. Om inte för värmens skull så kanske för att koppla in vattnet.. Så dubbelkolla detta om det är noga att det ser helintegrerat ut i övriga inredningen.

Ok!

Kollade specen för den och de vill att man har 26mm fritt på sidorna men inget bakom! men det kan ju vara så att man måste ha lite avstånd bakom så det inte blir helt tätt. Luftcirkulation är ju et måste om man vill ha bra livslängd!

Men vilket är det mest prisvärda side by side i aluminium som man ska köpa dårå??

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.