Jag skulle försöka återanvända en gammal fin kran för bevattning utomhus men stötte på patrull. Enligt en rörmokare skulle inloppet vara en Securex, så jag köpte en övergångsnippel på Rinkaby Rör (22 x 20R), men den är för liten. Ytterdiameter på gängan är nästan exakt 30 mm. Tips på vad jag behöver för att få ihop detta med modern standard?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Kan du inte bara gänga loss kranen från väggfästet?
Om det är securex där så kan du inte använda en sådan övergång. Du behöver muttern som satt på röret (eller en ny) och konan. Du behöver också en bit rör. Övergången är gjord för att gå på ett rör, inte en anslutning.
Hur säker är du på att det är securex? Är det inte bara en vanlig rörgänga?
Om det är securex där så kan du inte använda en sådan övergång. Du behöver muttern som satt på röret (eller en ny) och konan. Du behöver också en bit rör. Övergången är gjord för att gå på ett rör, inte en anslutning.
Inte alls säker på att det är en Securex - det var det förslag jag fick, men det kanske är som du säger att det är ett vanligt rör med mutter och koma som skall ansluta - hittade dock inget i mina "skrotlådor" som passade. Vill helst använda väggfästet pga patinantommib skrev:
Kan du inte bara gänga loss kranen från väggfästet?
Klicka här för att svara