Paul-Staffanstorp
Renoverare
· Skåne
· 8 989 inlägg
Paul-Staffanstorp
Renoverare
- Skåne
- 8 989 inlägg
Vad betalar du i timmen?
ok.. normalpris med andra ord. Måste nog hålla med om att det låter mycket. Skulle jag lämna ett tak på det du skrivit så skulle jag säga 56 timmar. Då tar jag hänsyn till två brunnar och eventuell rundskärning i duschen. men det är möjligt att det var raka hörnor där med? Det där är ett typiskt arbete där man som hantverkare hellre lämnar ett pris, för det är inga överraskningar. Ett fin jobb helt enkelt. förvånad att dom ville gå löpande... fast det kanske var du som föreslog det? i vilket fall, som sagt 56 timmar skulle jag inte tjafsa om men då måste han tagit det väldigt lugnt och resultatet bör vara perfekt. 48 är väl närmre sanningen, 40 genomförbart.
Visst ser det bra ut, jag betalar gärna lite mer bara det blir bra men detta är lite väl mycket.KakelDanne skrev:ok.. normalpris med andra ord. Måste nog hålla med om att det låter mycket. Skulle jag lämna ett tak på det du skrivit så skulle jag säga 56 timmar. Då tar jag hänsyn till två brunnar och eventuell rundskärning i duschen. men det är möjligt att det var raka hörnor där med? Det där är ett typiskt arbete där man som hantverkare hellre lämnar ett pris, för det är inga överraskningar. Ett fin jobb helt enkelt. förvånad att dom ville gå löpande... fast det kanske var du som föreslog det? i vilket fall, som sagt 56 timmar skulle jag inte tjafsa om men då måste han tagit det väldigt lugnt och resultatet bör vara perfekt. 48 är väl närmre sanningen, 40 genomförbart.
Fast pris var aldrig något som vi diskuterade.
Jag kan hålla med dig om att detta måste vara ett finjobb.Ingen rundskärning i duschen.
Paul-Staffanstorp
Renoverare
· Skåne
· 8 989 inlägg
Paul-Staffanstorp
Renoverare
- Skåne
- 8 989 inlägg
KakelDanne skrev:ok.. normalpris med andra ord. Måste nog hålla med om att det låter mycket. Skulle jag lämna ett tak på det du skrivit så skulle jag säga 56 timmar. Då tar jag hänsyn till två brunnar och eventuell rundskärning i duschen. men det är möjligt att det var raka hörnor där med? Det där är ett typiskt arbete där man som hantverkare hellre lämnar ett pris, för det är inga överraskningar. Ett fin jobb helt enkelt. förvånad att dom ville gå löpande... fast det kanske var du som föreslog det? i vilket fall, som sagt 56 timmar skulle jag inte tjafsa om men då måste han tagit det väldigt lugnt och resultatet bör vara perfekt. 48 är väl närmre sanningen, 40 genomförbart.
Då håller vi likvärdigt tempo... d^_^b
Paul-Staffanstorp skrev:Ok...
Ungefärlig tidsåtgång då...
Flytspackla inkl. fallbyggnad = 1 arbetdag
Tätskikta väggar och golv = 1 arbetsdag
Plattsätta golvet = 1 arbetsdag
Plattsätta väggarna = 2 arbetsdagar
Foga badrummet = 1 arbetsdag
Typ ca: 6 dagar á 8 tim = 48 tim
MEN... nu är detta bara en grov uppskattning utan att ha sett närmre på det hela.
Ha ha ha ja vi kanske gör det
nää men det är väl ungefär så man får räkna för att slippa stressa och kunna ta sig tid med lister och dubbla brunnar, runda skärningar mm. Sen kan man ju göra så att dag1 åker man dit,primar väggar och golv. flyter golvet, käkar lunch, kommer tillbaka hänger duken plus golvvinkelremsorna (lämnar golvet öppet) Dag 2 sätter man väggarna, dag3 fogar väggar, lägger duk på golv ( inte hel dag) Dag 4 lägger golvet i snabb och fogar av golvet. Så det går ju att greja på 30 timmar också. Men allvarligt vem vill jobba så om man går löpande? Nää 40-48 timmar skulle jag offerera med fast pris a 480 kr i timmen. Det blir ca 23000, med rot, 11500 plus material ca 22000 inklusive plattor 20x45 och 10x10 på golv. Så totalt ca 34000 kr inklusive allt material och moms efter rot. då är det fair räknat och alla nöjda och glada. Sen om jag smackar upp det på 30 timmar så kan väl knappast någon ha invändning mot det...?
Edit: Där var inte flytspacklet med, dock arbetet så räkna med 9,5 kvadrat med ett snitt på ca 2,5 cm= 17kgx2,5= 42,5 kg säg 45 jämt gånger 9,5 kvadrat= 425 kg spackel= ca 17 säck a 290 kr (shyssta grejer inge efterspackling eller avrivning eller fjantande)= 5000 kr
Så säg 39000- 40000 ungefär då efter rot. Min mening. Varför lura folk?
Edit: Där var inte flytspacklet med, dock arbetet så räkna med 9,5 kvadrat med ett snitt på ca 2,5 cm= 17kgx2,5= 42,5 kg säg 45 jämt gånger 9,5 kvadrat= 425 kg spackel= ca 17 säck a 290 kr (shyssta grejer inge efterspackling eller avrivning eller fjantande)= 5000 kr
Så säg 39000- 40000 ungefär då efter rot. Min mening. Varför lura folk?
Redigerat:
Kan du inte be plattsättaren specificera timmarna då? Jag brukar alltid lista upp allt jag gör varje dag och minsta lilla rörmanchett på fakturan, för det ser bättre ut än att få en klumpsumma.
Men som sagt ett sånt där jobb med dom plattorna borde ta 5 dagar ev. kanske 1-2 dgr extra men 100 timmar låter överdrivet!
Men som sagt ett sånt där jobb med dom plattorna borde ta 5 dagar ev. kanske 1-2 dgr extra men 100 timmar låter överdrivet!
Klicka här för att svara