6 490 läst ·
35 svar
6k läst
35 svar
Är detta rätt dimensionerat?
Göran.W
Verktygstokig
· skåne Tomelilla
· 3 125 inlägg
Göran.W
Verktygstokig
- skåne Tomelilla
- 3 125 inlägg
Ja just det saken på bilden är ju en ved bod och inte en vedbod:blushing:mats_o skrev:
Fast igentligen är det väl en friggebod som ska byggas för dom är ju byggnadslovs befriade och det är inte vedbodar
kanlig kondensduk under takplåten kostar väl en tia per kvadratmeter. Smidigt att häfta dit innan man sätter plåten. Dessutom ser man inte marken under när man monterar plåten vilket är trevligt. Ett ladugårdstak blir plötsligt mycket lägre....
kondensduk låter väldigt vettigt att sätta dit.
Om jag har plintarna cc 250cm räcker det fortfarande att fälla in en 45x170 som hammarband eller vad det heter eller bör jag gå upp? och sedan ha takreglarna 45x120 cc 90cm och en 45x75 överst men vilket cc ska det vara på den? jag antar att den ska vara liggandes?
När dessa frågorna är besvarade så verkar det som att alla pusselbitarna har kommit på plats, tack vare er =)
Om jag har plintarna cc 250cm räcker det fortfarande att fälla in en 45x170 som hammarband eller vad det heter eller bör jag gå upp? och sedan ha takreglarna 45x120 cc 90cm och en 45x75 överst men vilket cc ska det vara på den? jag antar att den ska vara liggandes?
När dessa frågorna är besvarade så verkar det som att alla pusselbitarna har kommit på plats, tack vare er =)
Liggande 45X70 och cc mellan 40 och 50 cm har jag för mig att jag skrev tidigare. Det baserar jag då på att det har funkat för mig på en carporten och ett trädgårdsförråd.
Anledningen till att jag svävar lite däremellan är att jag brukar anpassa litet efter taket så att det blir ett jämnt mått mellan alla rader
Anledningen till att jag svävar lite däremellan är att jag brukar anpassa litet efter taket så att det blir ett jämnt mått mellan alla rader
Okej, jo man får ju göra så det blir lika delning det är ju smidigast, räcker 45x170 som hammarband?
Tänkte använda 70cm plintar och lägga en cementplatta under plintern men undrar om jag ska fylla på med makadam runt plinten eller duger det med jorden jag grävt upp?
Behövs det makadam i botten under plinten eller cementplattan?
Tänkte använda 70cm plintar och lägga en cementplatta under plintern men undrar om jag ska fylla på med makadam runt plinten eller duger det med jorden jag grävt upp?
Behövs det makadam i botten under plinten eller cementplattan?
Klicka här för att svara