Har försökt leta, men är amatör på växter. För mig låter det rätt osannolikt att det skulle växa parkslide här? 2017 sprängdes min min tomt in ett berg mitt i skogen. Väldigt osannolik att någon Parkslide skulle funnits här vid anläggningen av tomten. Den måste ha kommit med någon jord jag hämtat, men det är långt till någon jord jag har anlagt över 100m. Och denna växt växer bara här på tomten i hörnet mot berget
Före jag kom och tänka på att det liknar Parkslide så har jag försökt att få den att växa, då tanken är att den skulle kunna täcke en rätt ful del av tomten där det sprängts en hel del. Men oavsett vad det är? Så mår växten inte bra. Frågan är om jag skall hjälpa den eller utrota den? Och om det inte är Parkslide? Vad är det då?
Tack för råd och tips.
Med vänlig hälsning,
Kristian
Före jag kom och tänka på att det liknar Parkslide så har jag försökt att få den att växa, då tanken är att den skulle kunna täcke en rätt ful del av tomten där det sprängts en hel del. Men oavsett vad det är? Så mår växten inte bra. Frågan är om jag skall hjälpa den eller utrota den? Och om det inte är Parkslide? Vad är det då?
Tack för råd och tips.
Med vänlig hälsning,
Kristian
Moderator
· Stockholm
· 57 834 inlägg
tycker inte det set ut som parkslide. Brukar ha tjockare stam om de når den höjden. lite som bambu.
Redigerat:
Första huset, och det har varit mycket med allt. Trädgård har inte funnits på kartan tidsmässigt. Precis börjat titta över den ännu obefintliga trädgården. Det är imponerande med folk som kan trädgård, blommor och växter. Här finns mycket att lära märker jag.Claes Sörmland skrev:
Tackar för all input från samtliga. Case closed.
Med vänlig hälsning,
Kristian
Klicka här för att svara