Produkter som diskuteras: "ogräs"
Ogräsrensare Sweeder
Ergonomisk ogräsrensare
79 kr inkl moms
Läs mer
Moderator
· Stockholm
· 57 610 inlägg
Ajdå. Är det redan dags att granska marken.
Vi har en liten parkslideinvasion från granntomten. Har bekämpat det de senaste 3 - 4 åren genom att ta bort det omedelbart när det kommer upp. Och det har miskat kraftigt. Förra sommaren tog jag bort sista uppsticket vid midsommar, sedan kom det inte mer på hela sommaren.
Jag har ingen förhoppning om att det skall vara helt avslutat, är övertygad om att det kan vila något år fär att sedan försöka igen. Så jag vill ha 2 -3 somrar helt utan parkslide innan jag vågar se den som utrotad.
Vi har en liten parkslideinvasion från granntomten. Har bekämpat det de senaste 3 - 4 åren genom att ta bort det omedelbart när det kommer upp. Och det har miskat kraftigt. Förra sommaren tog jag bort sista uppsticket vid midsommar, sedan kom det inte mer på hela sommaren.
Jag har ingen förhoppning om att det skall vara helt avslutat, är övertygad om att det kan vila något år fär att sedan försöka igen. Så jag vill ha 2 -3 somrar helt utan parkslide innan jag vågar se den som utrotad.
G Genomklok skrev:
Jag tror inte att det är parkslide. Skotten brukar vara betydligt rödare när de kommer på våren och behålla en röd undersida långt fram på försommaren. Det borde också synas rester av fjolårsstjälkarna i samma område som skotten kommer.
Stoppa undan eldkastaren och skicka en ny bild om en vecka.
Stoppa undan eldkastaren och skicka en ny bild om en vecka.
Det går att skicka in en bild på parkslide för identifiaktion tror inte att det är det
Skicka den till Arboflora