Ska man godta följande? Kan man inte förvänta sig bättre passform när man låter proffs göra jobbet?

Dåligt passande golvlist mot vägg och hörn som skapar synlig springa.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ojämn passform mellan två vita kökskåpsdörrar med en synlig springa.
Skapa konto
Otillräckligt justerad fogning mellan två vita golvsocklar.
Skapa konto
Dåligt passande väggplatta mot golvlist i en hörna, synlig glipa på byggnadsarbete.
Skapa konto

• Gilla
Jocke Best
  • Laddar…
E
Nej det där är inte speciellt snyggt jobb. Hörnet är dock inga problem att snygga till med trälim och en dyckert.

Nu tror jag det är mest krypande bebisar som kommer så nära som bilderna är tagna. :D
Även om listerna är 100% ihop, kommer listerna att krympa och det blir likadant. Är TS så noga är det bäst att säga till innan listerna monteras och kanske använda lite latexfog också.

C Christoffer L skrev:
Ska man godta följande? Kan man inte förvänta sig bättre passform när man låter proffs göra jobbet?

[bild] [bild] [bild] [bild]
Sen att man skruva dit listen är ju inte snyggt. Isf hade jag spacklat över de nedsänkta skruvarna.
Hade jag satt dessa lister hade jag limmat fast dem. Lägg fog vid de raka skarvarna

• Gilla
Frunihuset20 och 1 till
  • Laddar…
Genomgående slarvigt och dåligt utfört, värst tycker jag att valet av skruv är. Om man nödvändigtvis ska använda skruv finns betydligt mera diskreta listvarianter

Hörnet är det som är mest i ögonfallande även från 190cm höjd, på bilderna ser ni två bra skruvar , resten är värre...

Genomsnittlig standard på byggena skulle jag säga... inte ngt analt hemmapul men knappast inte ngn katastrof.

Det slutade med att dom gjorde om utan gnäll när det påtalades.

• Gilla
Byggaren Bengt och 4 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.