Hej!

Har haft en plattsättare för att göra badrummet och han gjorde ett bra jobb förutom 3st plattor som lutade "utåt"
Och detta är såklart på väggen mittemot dörren så det är det första man ser. Nåväl han skulle fixa till det och bytte ut 3 st plattor...
Resultatet är inte perfekt dock...ska man klaga igen och ta hit honom för att byta plattor igen.
Det sura är att jag har bara 1 platta ur samma färgbad kvar..

Peace out!
 
  • ImageUploadedByByggahus.se1352445223.402747.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Trist att det blev fel även andra gången. Jag hade krävt att det rättades till. Fast om plattorna är så unika att det inte går att finna nya... Kan man göra någon utsmyckning/design mitt i blickfånget så att du kan ha andra plattor där eller ngt annat? Kanske ett porträtt på kungen?
 
Jag blir lite nyfiken på vad som gäller vid ett sånt här fall. Är det någon som har koll på vad som gäller enligt lag? Vad har man för rätt som konsument i ett sånt här fall. Det ser ju för jälvigt ut men det är ju knappast grund för att kräva att plattsättaren ska göra om hela badrummet.
 
Paul-Staffanstorp
Förstår inte hur man kan lyckas få dem att tanda så mycket :screwy:

Varken lodräta eller vågräta fogen stämmer ju överens... :(
 
Paul-Staffanstorp skrev:
Förstår inte hur man kan lyckas få dem att tanda så mycket :screwy:
Varken lodräta eller vågräta fogen stämmer ju överens... :(
Vad är det som personen gör fel, som gör att det blir så dåligt resultat?
 
Kollar på skuggan på fogen till vänster där det också är mindre fog. Skulle man kunna göra misstaget mindre synligt genom att fylla på med fog?
 
Paul-Staffanstorp
Helt omöjligt att svara på men TS skriver ju att han har haft en plattsättare som gjort det och jag kan bara konstatera att i mina egna badrum finns det ingenstans sådana tandningar att hitta och de första plattorna jag satte i mitt liv var i ett av mina egna badrum för 11 år sedan.... och jag är INTE plattsättare... ;)
 
Alla kan vi ju ha en dålig dag... Kanske tidspress... vem vet. Personligen har jag sett många liknade missar i olika personaltoaletter ute hos kunder eller i vanliga standard badrum hemma hos folk.

Lustigt hur miljöskadad man blir när man håller på med att renovera. Jag kan inte gå in på ett badrum utan att kolla om de e bra gjort eller inte.
 
Det är lite synd för det är inga tandningar att tala om på de övriga 30m2 vägg som trots allt är satta...
Jag vill mest kolla så att jag inte är helt ute och cyklar när jag tycker det ser taskigt ut.

Det är också det med plattorna, jag har bara 1 platta kvar ur samma färgbad (r15) annars måste jag ta ur ett annat som sitter på samma vägg som dörren, det är dock "badet" före (R14) men jag ser ingen större skillnad när jag kikar på plattorna...

Får väl ringa på måndag men jag känner mig som en jobbig jävel...
 
noone: själv är jag tvärtom, fast jag jobbar ju med det, jag synar aldrig ett badrum noggrant
ser det för jäkligt ut så kan jag börja titta lite extra
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.