Jag stod nyligen och nattade vår dotter i vagnen på altanen och tittade upp på balkong ”taket” och upptäckte detta.
Vi bor i ett radhus och detta är balkongens golv underifrån. Jag vet faktiskt inte hur långe detta kan ha funnits där. Vi har bott här i lite mer än ett år, men jag har inte lagt märke till detta tidigare.
Vad bör vi göra och är det farligt för resten av huset eftersom det är utomhus?
Vi bor i ett radhus och detta är balkongens golv underifrån. Jag vet faktiskt inte hur långe detta kan ha funnits där. Vi har bott här i lite mer än ett år, men jag har inte lagt märke till detta tidigare.
Vad bör vi göra och är det farligt för resten av huset eftersom det är utomhus?
Medlem
· Västernorrland
· 12 009 inlägg
Ja det är mögelpåväxt i den bemärkelsen men inget som är nå farligt. Det cirkulerar miljarder och åter miljarder mögelsporer i den luft du andas 24/7 och de bara väntar på rätt förutsättningar på att kunna frodas och gro nånstans. Nångång har klimatet just där varit exakt rätt och de har slagit sig till ro och börjat gro men sen har det torkat och då dör det men missfärgningen är kvar. Men det är just endast en sådan också.
Medlem
· Västernorrland
· 12 009 inlägg
Nä det tillför ingenting. Det är ändå mer mögelsporer helt naturligt i den luft du andas. Det är mest en utseendefråga isåfall.
Klicka här för att svara