Bor i hyresrätt och det har runnit vatten ner på tapeten till nedervåningen efter barnen duschat. Har tittat på badrummet och det verkar vara 1 cm tröstel ut och ingen fuktspärr vid listen. Ingen duschkabin så vattnet rinner rakt ut på golvet när man duschar.

• Skada på golv och vägg i badrummet, saknat fuktspärr och blottat trä, orsakat av duschvatten utan duschkabin.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Sliten dörrkarm med färgflagor och märken vid golvet, tydande på vattenskada eller bristande fuktspärr.
    Skapa konto
  • Fuktskada på tapet vid golvlisten orsakad av vatten från duschen utan duschkabin; synlig missfärgning på grund av bristande fuktspärr.
    Skapa konto
Fodret ska inte gå ner till golvet.

• Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
BirgitS
Vad som har varit normalt byggt och vad som är fuskbygge har varierat med tiden. Under t.ex. 60-talet hade man ett enkelt tätskikt en bit ner under badrumsgolvet men inget i väggarna eftersom alla visste att man duschade av sig efter badet genom att skölja av sig sittande på huk så att det inte kom mer än enstaka stänk på väggarna och golvet.

Är det dåligt fall mot golvbrunnen och en dusch där man står direkt på golvet så ska man förstås använda duschdraperi och det finns duschsarger som man ställer på golvet runt duschen för att hindra vatten från att rinna iväg.

• Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
Ossian K Olsson
E Eleonora Bonnevier skrev:
Bor i hyresrätt och det har runnit vatten ner på tapeten till nedervåningen efter barnen duschat. Har tittat på badrummet och det verkar vara 1 cm tröstel ut och ingen fuktspärr vid listen. Ingen duschkabin så vattnet rinner rakt ut på golvet när man duschar.
Oavsett om det är fuskbygge eller ej så måste du kontakta din hyresvärd omgående med det här. Annars kan hyresrätten vara förverkad.

• Gilla
Appendix och 3 till
  • Laddar…
Ossian K Olsson Ossian K Olsson skrev:
Oavsett om det är fuskbygge eller ej så måste du kontakta din hyresvärd omgående med det här. Annars kan hyresrätten vara förverkad.
Ok

Har du rengjort avloppet ? Dvs. Vattenlåset?

E Ellisan skrev:
Ok
Jag ska göra det så klart men vill ha lite mer på fötterna först. Inget som rinner nu mera och jag upptäckte tröskeln nyligen. Sitter man ner på golvet och duschar går det bra

K Knight skrev:
Har du rengjort avloppet ? Dvs. Vattenlåset?
Nej inte på länge.

E Ellisan skrev:
Jag ska göra det så klart men vill ha lite mer på fötterna först. Inget som rinner nu mera och jag upptäckte tröskeln nyligen. Sitter man ner på golvet och duschar går det bra
Skaffa ett duschdraperi.

useless useless skrev:
Skaffa ett duschdraperi.
Jag har det

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.