Kan någon svara på om detta är ett okej utfört arbete av en plattsättare? Hörn saknas på vissa plattor, en platta lite intryckt och listen runt fönstret är ojämn. Är det bara jag som är petig eller ska man säga något?

• Vita kakelplattor med ojämn fogning och intryckta kanter, fokus på hörn och list runt fönster.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Vita kakelplattor med en platta som ser intryckt ut; hörn saknas och ojämn list runt fönster enligt beskrivning.
    Skapa konto
  • Vägg med kakelplattor där hörn saknas på vissa och en platta är intryckt, med ojämn list runt ett fönster.
    Skapa konto
  • Vita kakelplattor på en vägg där vissa hörn saknas och en platta ser intryckt ut.
    Skapa konto
  • Vägg med vita kakelplattor vid fönster, en platta skev och hörn saknas på vissa plattor, ojämn list runt fönster.
    Skapa konto
  • Kakelvägg runt frostat fönster med ojämna plattor och hörn saknas på vissa plattor. Ojämn list runt fönstret.
    Skapa konto
  • Ledsen
Shiba15 och 7 till
  • Laddar…
Ser ungefär ut som om jag skulle göra det. Så med andra ord tycker jag inte det ser okej ut😄

• Gilla
  • Haha
Robin Lindberg och 51 till
  • Laddar…
Walle85
Oklart om man ska få kalla sig plattsättare om det är resultatet när man är klar...

• Gilla
MaKrBr och 12 till
  • Laddar…
Om en amatör gjort det skulle jag säga skapligt duktig.
Om en yrkeskunnig gjort det skulle jag säga att han är amatör och inte utfört ett bra arbete.

• Gilla
TSkoogh och 21 till
  • Laddar…
Vem har köpt plattorna?
Vem har gjort underarbetet?

plåtrickard plåtrickard skrev:
Vem har köpt plattorna?
Vem har gjort underarbetet?
Plattsättaren

• Gilla
mic mac och 2 till
  • Laddar…
D
Bild 3 och 4 är inte ok. Inte 5 heller. Fulare än när jag satte upp kakel själv.

• Gilla
Mony och 2 till
  • Laddar…
B B57 skrev:
Plattsättaren
Han kan inte sätta upp kantstötta plattor om själv orsakat / köpt dem

• Gilla
Maria T och 5 till
  • Laddar…
B B57 skrev:
Kan någon svara på om detta är ett okej utfört arbete av en plattsättare? Hörn saknas på vissa plattor, en platta lite intryckt och listen runt fönstret är ojämn. Är det bara jag som är petig eller ska man säga något?
Nej

• Gilla
Fizen och 1 till
  • Laddar…
Jag hade reklamerat.

Kantstötta plattor, fogporer, tandning, fönstersmygen kunde gjorts snyggare genom att räkna och mäta för att undvika så smala passbitar vartannat skift.

Ser inte ut som att en fackman har gjort det där!

• Gilla
Fizen och 9 till
  • Laddar…
B B57 skrev:
Ser för jävligt ut, gör om, gör rätt.

• Gilla
Fizen och 6 till
  • Laddar…
Hur var väggen?

B B57 skrev:
Den typen av plattor borde en plattsättare gjort ett bättre arbete med. Svårare plattor också för den delen.

Bäst är att säga ifrån direkt.

• Gilla
Lysekilsfärjan och 1 till
  • Laddar…
B B57 skrev:
Hej!
Hur fick du tag i plattsättaren? Via referens?
Eller lägsta offerten?
Kantstött kakel kan på sin höjd användas till kapade bitar. Dvs kapar bort det som är kantstött till en passbit i hörn.
Halvförband är alltid en risk då kaklet ofta är tjockare på mitten än ute i kanterna. ( konvexa)
Kan skapa fogsprång.
underlaget är a-o för ett bra slutresultat!
Om du är missnöjd med kaklingen så är det såklart inte okej.

• Gilla
sofftis och 4 till
  • Laddar…
Är det plattor med glasyr ner på kanten, t.ex. Victorian tiles från byggfabriken?

Min erfarenhet av dem är:
-De är inte alltid helt platta, kan vara lite skeva. Då kan man få det du har råkat ut för.
-ingen plattsättare jag har diskuterat dem med har fattat grejen med smal fog, gärna så smal att de inte skall använda kakelkryss utan sätta dem på fri hand så det blir minimal fog.
-jag har satt dem på två ställen, första stället hade jag inte fattat att en normal plattsättare inte löser det och det såg ut som skit. Andra gången lyckades jag inte hitta någon som fattade grejen så då köpte jag underarbetet på löpande och satte dem själv (det blev fem gånger snyggare än vad du har skickat bilder på här).

• Gilla
oddan
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.