3 190 läst ·
5 svar
3k läst
5 svar
Är detta en rimlig kostnad för badrumsrenovering?
I den här tråden berättar jag om vårt fuktskadade badrum.
http://www.byggahus.se/forum/foersaekringar/142974-vattenskada-badrum-rot-avdrag-eller-foersaekring.html
Nu är det klart med ersättning från försäkringsbolag.
Vi ska betala drygt 11.000 kr för att få badrummet återställt. Med det menas ny trossbotten, nya ytskikt. Allt inkluderas i det priset tror jag.
Nu börjar jag fundera om det går få det billigare med ROT-avdrag av annan hantverkare.
Badrummet har en golvyta på 2,7 kvm. Plus fyra väggar. Totalt 20 kvm.
Ska jag ta in en offert från hantverkare, eller är det slöseri med tid eftersom det blir dyrare?
http://www.byggahus.se/forum/foersaekringar/142974-vattenskada-badrum-rot-avdrag-eller-foersaekring.html
Vi ska betala drygt 11.000 kr för att få badrummet återställt. Med det menas ny trossbotten, nya ytskikt. Allt inkluderas i det priset tror jag.
Nu börjar jag fundera om det går få det billigare med ROT-avdrag av annan hantverkare.
Ska jag ta in en offert från hantverkare, eller är det slöseri med tid eftersom det blir dyrare?
Billigare än 11.000 lär det aldrig bli om nu allting ingår.Emroth skrev:I den här tråden berättar jag om vårt fuktskadade badrum.
[länk]
Paul-Staffanstorp
Renoverare
· Skåne
· 8 989 inlägg
Paul-Staffanstorp
Renoverare
- Skåne
- 8 989 inlägg
Om just ALLT inkluderas i de 11000:- så tycker jag ni ska vara lyckliga...
Ett normalt badrum ligger iaf mellan 80´-100´ kronor plus inredning,
så oavsett ROT-avdrag eller inte lär ni ju knappast hamna under 11´ kronor...
Ett normalt badrum ligger iaf mellan 80´-100´ kronor plus inredning,
så oavsett ROT-avdrag eller inte lär ni ju knappast hamna under 11´ kronor...
Nu är det ju skillnad på badrum och badrum. Det här badrummet är som sagt drygt 2 kvm med plastmatta. Borde ju inte kosta så mycket att sätta upp en sådan tycker jag. Men det tillkommer ju lite snickerijobb m.m också.
Jag hade nämligen sett andra som resonerat att det kostar 400- 500 kr/kvm att lägga plastamatta och tapet. Det var ifrån det jag utgick.
Men det plockar alltid på lite.
Tack för input.
Jag hade nämligen sett andra som resonerat att det kostar 400- 500 kr/kvm att lägga plastamatta och tapet. Det var ifrån det jag utgick.
Men det plockar alltid på lite.
Tack för input.
11 papp får du inget badrum för det är helt klart. Möjligen ett nytt ytskikt (plastmatta/färg) men inte så mycket mer. Ska det gipsas om osv drar det snabbt iväg oavsett hur litet badrummet är. VVS måste pluggas/dras om avlopp kanske måste bytas nytt golv kanske måste in osv osv osv det kan dra iväg hur mycket som helst.
Klicka här för att svara