Vi ska byta till pvc-fönster på vår 70-talsvilla. Vi läser på forum och hemsidor och tar hem offerter. Även om priset kan skilja en del så tycker jag att fönstren är väldigt lika varann hos olika företag. Man har ju samma u-värde (1,2-1,3) med 2-glas, 5- eller 6-kammarprofil och utseendet är ju väldigt lika. Vad vet man vad som är bra pvc-fönster?
Vi har tagit in offerter från TK-gruppen, Kaerrman, M Fönster & Bygg, Sydfönster, LB&TM m.fl. för fönster + montering. Omöjligt att veta vilka som har bäst fönster, men offerterna skiljer sig 18 000 kr.
Vissa säger att deras profiler är A-klassade. Är det något man bör sikta på? :x

Hej,

Jag fick bäst pris på Zodiak. Hittlils har bara fönsterblecken varit fel och det håller dom på att åtgärda. Jag har ett 70 tals hus och ville ta bort gamla träfönster mot färgmatchade (lackade) pvc fönster. Trots lackning och specialmått så är det ändå halva priset mot al/trä fönster.

Just nu monteras det för fullt :-)

/ P

Jag tror absolut det kan vara kvalitétsskillnader.. det är ju trots allt en ganska komplex produkt, kronfönster t.ex. har ju olika sorters PVC fönster med olika pris, hade alla dessa vart "lika bra" hade det vart konstigt...
Kan tänkte mig att beslag kan skilja sig en hel del från modell till modell, även hur motståndskraftiga dom är mot solblekning...

Men vad är det isåfall som är skillnad? PVC kvalitet? Kompositinblandning? Profilerna är ju olika så där förstår jag att det är skillnad...:S

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.