8 029 läst ·
33 svar
8k läst
33 svar
Är det värt arbetet att dubbla isoleringen på vinden? (Bilder)
E Eyerash skrev:
Hej har tyvärr inte påbörjat något än då det verkar som ett större projekt än jag trodde.. verkar va många som får problem med vinden när man ökar isoleringen,
Hehe.. Låter som här...
Men det är nog rimligt. Vet du om den där glasullen (tror jag) som är inlindad där på bilderna, är det från när huset byggdes? Mitt hus är ju byggt samma år och jag har en massa kutterspån där uppe också som ligger kvar. Blocken där borde ju därför tillkommit senare? Känns som man får lägga ihop ett och ett för att räkna på hur mycket en vågar lägga på. Har inte jättekoll på den rimliga mängden isolering som bör användas.
Men det är nog rimligt. Vet du om den där glasullen (tror jag) som är inlindad där på bilderna, är det från när huset byggdes? Mitt hus är ju byggt samma år och jag har en massa kutterspån där uppe också som ligger kvar. Blocken där borde ju därför tillkommit senare? Känns som man får lägga ihop ett och ett för att räkna på hur mycket en vågar lägga på. Har inte jättekoll på den rimliga mängden isolering som bör användas.
E Eyerash skrev:Hehe.. Låter som här...
Min är från när huset byggdes, har ju bara 150/170mm idag.. men fundera om jag bara kunde lägga 90 till på tvären över bjälklaget för att överlappa alla springor, men vet ej om jag vågar
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Liknande trådar
-
Är det värt striden? Finns det någon chans att vinna?
Bygglov -
Vad är det för kablar svarta kablar?
El -
Är det värt att isolera golvet till förrådet
Grund & Markarbeten -
Är detta asbest? Små svarta stenar som isolering i trossbotten
Fyllnadsmassor -
Byta från 400V-element till Mill Gen 3 WiFi – värt det?
Värme allmänt