Jag var och titta på olika fönster idag. Gillar ju SP-fönster fast just deras luftventil var ganska B.
Få demofönster hade fönsterventil alls. Dessa två noteringar gav mig intryck av att fönsterköpare kanske inte längre köper fönster med inbyggda fönsterventiler utan idag kanske alla väljer att borra in större i väggen istället? Minns en sa att dagens byggstandard kräver mer än vad en fönsterventil kan ge.
Ett av skälen till att jag vill byta fönster är för ljudet ifrån vägen och mycket av ljudet går genom min gamla fönsterventil. frågan är då om en väggventil är enklare att ljuddämpa? Såg att luftventilen i SP-fönster hade någon form av insats i sig.