Bygg med riktiga väggar.
Den dagen man vill byta garderober så uppskattar man inte lösningar som innebär att man måste bygga om väggarna.
Väggkonstruktion lämpligen...
Gips, 45x70 med isolering, gips. dvs väggens tjocklek blir 96 mm.
Behöver man bättre fästmöjligheter så lägg till spån eller osb bakom gipsen, dvs 12 mm på var sida.
Kan vara lämpligt att redan nu fundera på framtida behov, vill man byta till skjutdörrar så tänk på att totaldjupet då blir närmare 700 mm än 600 mm.
/Kent
/Kent
Den dagen man vill byta garderober så uppskattar man inte lösningar som innebär att man måste bygga om väggarna.
Väggkonstruktion lämpligen...
Gips, 45x70 med isolering, gips. dvs väggens tjocklek blir 96 mm.
Behöver man bättre fästmöjligheter så lägg till spån eller osb bakom gipsen, dvs 12 mm på var sida.
Kan vara lämpligt att redan nu fundera på framtida behov, vill man byta till skjutdörrar så tänk på att totaldjupet då blir närmare 700 mm än 600 mm.
/Kent
/Kent
Om du fyller hålrummet med stenull och gärna två lager gips så kan det funka hyfsat ljudmässigt. Jag har motsvarande lösning utan isolering och med ett lager tretex mellan mina tonåringars rum vilket inte är lyckat. Räcker att den ena har tv'n på på kvällstid så blir det ett himla liv för att det hörs igenom... Tänker skruva på några lager gips för att förhindra blodspillan...
Du måste se till att ena sidan inte har kontakt med den andra. Det jag menar är om du lägger en 45+95 där uppe och en lika där nere. Har reglar som står upp som är 45+70. Så det bli som en slalombana. Dom olika sidorna av rummens reglar och gips får inte mötas. Du ska en så tung isolering som möjligt, ta stenull.Lycka till. Är det något som är oklart? Skriv.
Det funkar att göra som du tänkt, men går garderoberna ända upp mot tak ? annars blir det lite lustigt med gips på endast en sida reglarna..
Om det är en tankevurpa, och garderoberna inte går till tak, så skulle jag även byggt en vägg mellan den ensamma garderoben och de andra,
Om det är en tankevurpa, och garderoberna inte går till tak, så skulle jag även byggt en vägg mellan den ensamma garderoben och de andra,
Du ska ha gips på båda sidor.
Klicka här för att svara