Nu kommer en korkad frågamen ska ledningen vara skalad innan man stoppar in den i Wagon? De var knappt skalade alls när jag kopplade ifrån den tidigare dosan den satt fast i.....
En till dum fråga...varför finns det tre hål i wagon om man ändå bara kan sätta en ledning i varje bit??? Eluttag som är omonterat och anslutet till kablar inuti en vägguttagshåla.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
M meriksson71 skrev:
Nu kommer en korkad frågamen ska ledningen vara skalad innan man stoppar in den i Wagon? De var knappt skalade alls när jag kopplade ifrån den tidigare dosan den satt fast i.....
En till dum fråga...varför finns det tre hål i wagon om man ändå bara kan sätta en ledning i varje bit???[bild]
Ja den ska vara skalad.
7 eller om det är 11mm står för på Wagon om du kollar.

Du kan vilja koppla ihop fler än 2 trådar, det kan ju grena iväg till flera dosor med tex. vägguttag.
 
  • Gilla
meriksson71
  • Laddar…
Eftersom du bara ska avsluta på ett snyggt sätt så behöver dom inte vara skalade.
Dom tre hålen kopplar samman kablarna du sätter i, gör du det kommer säkringen lösa ut om du slår till lysknappen.
Elektriker använder dom för kablar som ska kopplas ihop, då använder man två eller tre hål
 
  • Gilla
BirgitS och 1 till
  • Laddar…
Kanske lättare att ta alla dina trådar om wago i en tråd?
 
  • Gilla
Workingclasshero och 2 till
  • Laddar…
M Mellanbarn skrev:
Eftersom du bara ska avsluta på ett snyggt sätt så behöver dom inte vara skalade.
Dom tre hålen kopplar samman kablarna du sätter i, gör du det kommer säkringen lösa ut om du slår till lysknappen.
Elektriker använder dom för kablar som ska kopplas ihop, då använder man två eller tre hål
sen kommer nån med sin spänningsprovare och mäter, ingen spänning oavsett
 
  • Gilla
Workingclasshero
  • Laddar…
J Je84 skrev:
sen kommer nån med sin spänningsprovare och mäter, ingen spänning oavsett
Klokt påpekat
 
Eftersom du uppenbarligen inte har någon som helst aning om vad du håller på med, så snälla ring en elektriker.
Innan du skadar dig själv eller någon annan.

Troligtvis är det okej, men eftersom du inte vet detaljerna du ska titta efter och bilderna inte heller är tagna på sådant vis, går det inte att med säkerhet fastställa om du gjort rätt.
 
  • Gilla
Workingclasshero
  • Laddar…
@Powun, TS skrev flera trådar i samma ämne direkt efter varandra. Om du letar upp dessa så ser du sammanhanget och bättre kan bedöma ifall det är nåt farligt på gång här.
 
  • Gilla
Millox
  • Laddar…
Varför inte avsluta med ubåtar? Wago låter onödigt dyrt för ändamålet.
 
J Je84 skrev:
sen kommer nån med sin spänningsprovare och mäter, ingen spänning oavsett
Eller så blir det nätt och jämnt kontakt och en framtida ägare kopplar in grejor. Efter lite last så blir det varmgång...

Så, använd dem korrekt eller inte alls. Alltså, skala och koppla in dem om om de ska användas.
 
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.