Nu kommer en korkad frågamen ska ledningen vara skalad innan man stoppar in den i Wagon? De var knappt skalade alls när jag kopplade ifrån den tidigare dosan den satt fast i.....
En till dum fråga...varför finns det tre hål i wagon om man ändå bara kan sätta en ledning i varje bit???
En till dum fråga...varför finns det tre hål i wagon om man ändå bara kan sätta en ledning i varje bit???
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ja den ska vara skalad.M meriksson71 skrev:
7 eller om det är 11mm står för på Wagon om du kollar.
Du kan vilja koppla ihop fler än 2 trådar, det kan ju grena iväg till flera dosor med tex. vägguttag.
Eftersom du bara ska avsluta på ett snyggt sätt så behöver dom inte vara skalade.
Dom tre hålen kopplar samman kablarna du sätter i, gör du det kommer säkringen lösa ut om du slår till lysknappen.
Elektriker använder dom för kablar som ska kopplas ihop, då använder man två eller tre hål
Dom tre hålen kopplar samman kablarna du sätter i, gör du det kommer säkringen lösa ut om du slår till lysknappen.
Elektriker använder dom för kablar som ska kopplas ihop, då använder man två eller tre hål
sen kommer nån med sin spänningsprovare och mäter, ingen spänning oavsettM Mellanbarn skrev:
Produkter som diskuteras: "spänningsprovare"
Spänningsmätare
Spänningsmätare, även kända som spänningsprovare, är verktyg som används för att fastställa om en elektrisk krets är "live", det vill säga om den har spänning. De kan användas för att testa allt från hushållsuttag till
Läs mer
Eftersom du uppenbarligen inte har någon som helst aning om vad du håller på med, så snälla ring en elektriker.
Innan du skadar dig själv eller någon annan.
Troligtvis är det okej, men eftersom du inte vet detaljerna du ska titta efter och bilderna inte heller är tagna på sådant vis, går det inte att med säkerhet fastställa om du gjort rätt.
Innan du skadar dig själv eller någon annan.
Troligtvis är det okej, men eftersom du inte vet detaljerna du ska titta efter och bilderna inte heller är tagna på sådant vis, går det inte att med säkerhet fastställa om du gjort rätt.
Hobbyelektriker
· Värmland, Molkom
· 26 840 inlägg
Eller så blir det nätt och jämnt kontakt och en framtida ägare kopplar in grejor. Efter lite last så blir det varmgång...J Je84 skrev:
Så, använd dem korrekt eller inte alls. Alltså, skala och koppla in dem om om de ska användas.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
