Hej!
Vi ska renovera vårt badrum till något både snyggt och framför allt lättstädat.

Hur fungerar det med att bygga in badkar, mycket vattenslabb som annars skulle rinna ner på kanterna slipper man ju, men blir det snuskigt under ändå och svårt att göra rent? Någon som vet?

Vi har tänkt att både duscha och bada i karet eftersom badrummet är litet för en separat dusch och jag bara måste ha ett badkar -tror jag!

Tack och hej!
/Linda

Hej,

Har precis byggt in ett badkar i vårt nya badrum och i och med det så ska man även montera en så kallad inspektionslucka och den är i stort sett enda sättet att komma åt under badkaret nu. Om man nu inte ska skära upp mjukfogen. Så ja, lite svårt att komma åt kan det ju bli. Går ju dock att ta duschslangen och spola lite där under om det skulle bli för illa.

Här ser du vårat badkar. Precis vid toaletten så ser du luckan in under karet.

DSC01890.JPG

Ha det gott och lycka till,
Stellan

Snyggt! :D

Ett sådant lite mindre badkar kanske vi också skulle kunna ha, så får vi plats med en dusch också...
Och så himla ofta ska man väl inte behöva göra rent där under?!

Tack för inspirationen!

Sådana där duschväggar som går att vika in är himla praktiska när man har platsproblem i badrummet. Vi hade egentligen bara plats för antingen badkar eller dusch i vårt badrum men med hjälp av duschväggarna har vi kunnat få in både och.

Ah, smart. :)

Vart får man tag på sådana till hyfsat pris och vad bör man tänka på? Hur stort är ert badrum?

Linda

Stellan!
Vad är det för mått på det fina badkaret och vart har ni hittat det?!
*nyfiken*

Hej Lindis,

Det är 90x180cm och finns att köpa på Hornbach. Inklusive fregolitformen som det står i och med de tillbehör (så som ben m.m) gick det på runt 4500kr. Det är dock utan blandare då :)

/S

Å :'(
Det såg lite mindre ut än så... vi behöver nog ett lite mindre.
Linda

Ah förlåt mig, det är jag som pratar i nattmössan. 90x160cm är det :D

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.