6 226 läst ·
35 svar
6k läst
35 svar
Är det Perilex stickpropp jag behöver.
Då hade jag försökt få spisen bytt till modell som passar svensk elstandard.J Josth skrev:
Och måste då moderera mitt kaxiga påstående att man skulle lura spisen att den hade 20A-säkringsskydd.
Helt enkelt:
https://www.byggahus.se/forum/threads/aer-spisen-kopplad-foer-trefas.478790/#post-5083224
Redigerat:
Bosch och Siemens är samma prylar. Det är bara emblemet som skiljer.D datja skrev:
Sikta på något annat fabrikat, det finns dom som inte är lika "dumma". Jag blev "lurad" när jag köpte ny spis (Bosch) för några månader sedan och har i min tur "lurat" spisen, som överraskade mig med att frekvent slå på och av plattorna när jag använde lite mer effekt på flera plattor. Innan jag fattade vad den höll på med höll jag på och skicka tillbaka "skiten".
Hur "lurade" du spisen? Sa till att den hade 20A-säkrats? Hur går det då med dina 10A-säkringar?E elmont skrev:Sikta på något annat fabrikat, det finns dom som inte är lika "dumma". Jag blev "lurad" när jag köpte ny spis (Bosch) för några månader sedan och har i min tur "lurat" spisen, som överraskade mig med att frekvent slå på och av plattorna när jag använde lite mer effekt på flera plattor. Innan jag fattade vad den höll på med höll jag på och skicka tillbaka "skiten".
Klicka här för att svara