3 226 läst ·
3 svar
3k läst
3 svar
Är det omöjligt att få tag i vindskivor på 8m?
Letar vindskivor 170/22mm till bygget och för att slippa skarva så skulle det sitta fint med 8m längder. Taket är 7,60.
Det verkar som 7,20 är någon form av standard för det finns hemma hos många brädgårdar men ingen kan fixa längden jag letar efter.
Är det bara att ge upp och skarva eller finns det någon leverantör som säljer 8m?
Det verkar som 7,20 är någon form av standard för det finns hemma hos många brädgårdar men ingen kan fixa längden jag letar efter.
Är det bara att ge upp och skarva eller finns det någon leverantör som säljer 8m?
Inte svar på din fråga riktigt men hos min bolist butik upptäckte jag härom veckan en form av bräda som var grundad och som var rak på alla kanter men kortändorna var not och spont. Frågade vad det var och det var tydligen en tillverkare som tagit fram till just folk som behöver långa vindskivor. Dock var de tjockare än 22mm kommer ej ihåg kanske 28mm . Var tydligen för att skarven slår sig annars.JanneT5 skrev:Letar vindskivor 170/22mm till bygget och för att slippa skarva så skulle det sitta fint med 8m längder. Taket är 7,60.
Som sagt vet jag att det inte var svar på din fråga eller om det var detta du menade med att skarva vindskivorna.
Tack så mycket, ja egentligen så är ju inte brädorna så långa utan de är skarvade på fabrik berättade snickaren. Har pratat med den lokala sågen som dessutom körde lego åt något grosistföretag som sålde vindskivor i ett stycke. Denna versamhed lades dock ner för något år sedan.
Klicka här för att svara