Vid ett projekt har jag tänkt ta in hjälp. Jag har gjort mycket förarbete men vill ha en stenläggare för att jag helt enkelt inte tror jag har tiden eller kan fixa det snyggt själv. Men att få en stensättare per timme verkar omöjligt, har någon av er lyckats med det? Vad ska jag säga för de verkar inte nappa..

Om jag inte lyckas med det så får jag väl ta ett fast pris, men känner att jag har så dålig kunskap att jag inte vet vad som är rimligt. Det jag önskar är att lägga oregelbunden skiffer på två uteplatser. Det gäller cirka 40m² fördelat på två ytor (ca 8 m² respektive 32 m²). Plattorna är oregelbundna i formen och 30–40 mm tjocka. De ska läggas med hårdfog direkt i krossmaterial.
Krossmaterial är redan utlagt, packat och redo – det behöver bara jämnas till och kontrolleras så att ytan är i våg. Skifferplattorna samt fogmaterial finns levererade precis intill arbetsområdet. Vatten och el finns tillgängligt på plats. Det finns extra plattor för spill, och vissa plattor kan behöva kapas för att få till rätt passform.

Vad hade varit rimligt? Personligen ser jag inte hur detta kan ta mer än 2 dagar för 2 man, men som sagt, jag har inte lagt oregelbundna plattor själv och vet inte hur mycket jobb det är..

Småhus med röd takpanna, cyklar och betongplattor vid entrén, naken jord och planteringar. Bakgård med stensatt uteplats och lekställning syns.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Farstatjej90
Det är jättelätt. Köp en gummihammare, snöre, vattenpass och sätt dig och kolla ett par timmar på Youtube. Finns massa kanaler. Det är rätt roligt också. Sen är du redo!

• Gilla
maria01 och 1 till
  • Laddar…
det där fixar du själv

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.