Beställde en ny ytterdörr från ett snickeri, har nu fått hem den men är inte helt nöjd.

Företaget påstår att spröjsen måste ha dessa glipor pga av kapillärkraften och för att vattnet inte skall stanna kvar.

Vad tycker ni?
 
  • Närbild på en vit ytterdörr med spröjs där en glipa syns mellan spröjsens delar, vilket har kommenterats i ett inlägg om kapillärkraftsproblem.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ytterdörr med spröjs och synlig glipa mellan spröjs och dörrglas, tagen i närbild inifrån vid kvällstid.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ytterdörr med spröjs som har glipor.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Öhhhhh….nej ser märkligt ut.
 
  • Gilla
Workingclasshero
  • Laddar…
Det se ju inte så fint ut.
Hur ser det ut på tillverkarens produktbilder/visningsexempar?
 
Mina spröjs på huset var sneda längst ut innan jag eldade upp dem. Dvs de såg ut att gå ända in.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.