11 694 läst ·
53 svar
12k läst
53 svar
Är det någon som kan göra en uppskattning av priset på ett paket med olika snickerimaskiner
Hej igen sweden och tack för hjälpen
Du har möjligen inte några namn eller länkar? Ola skriver att tersa orginal är till softwood och de andra typerna är till hardwood är det något du kan säga om Leitz eller andra har olika blad för olika hårdhet på trät
Du har möjligen inte några namn eller länkar? Ola skriver att tersa orginal är till softwood och de andra typerna är till hardwood är det något du kan säga om Leitz eller andra har olika blad för olika hårdhet på trät
OoopsS sweden skrev:Om det är samma stål i hyvlen som din förpackning med centrofixstål så kommer inte Tersastål att passa i kuttern.
Jag använder båda systemen så jag var och mätte på några stål i verkstan.
Tersastål mått 10*2.3 mm Rundat spår i tersas infästning.
Centrofix mått 12*2.7 mm Lite kantigare infästning på centrofixstålet.
Kontrollera så du inte köper fel stål !!
Ring
Lsab
woodcontrool prata med bosse
Sl verktyg lindås sivert liedberg
Det finns säkert fler som säljer dessa stål.
Kan eventuellt vara billigare att beställa utomlands Tyskland England var vet jag inte.
När du beställer stål får du säga vad du ska hyvla för typ av träslag.
Lsab
woodcontrool prata med bosse
Sl verktyg lindås sivert liedberg
Det finns säkert fler som säljer dessa stål.
Kan eventuellt vara billigare att beställa utomlands Tyskland England var vet jag inte.
När du beställer stål får du säga vad du ska hyvla för typ av träslag.
Hej Ola ingen fara har inte köpt något än, har du sett post 43 om stålen till Luna fräsen?
Tack för info , det är guld värtS sweden skrev:
p,s går det att slipa denna typen av stål eller är det slut efter man har använt båda sidorna
Klicka här för att svara