10 732 läst ·
52 svar
11k läst
52 svar
Är det någon som har en ide vad kommunen menar!
detta fick jag a v kommunen.
kanns som valdigt luddigt svar.
Vi har komunalt vatten och av lopp. sedan har statt ett hus dar fram 2018 sedan 60 talet.
Hej,
föroreningar från industrifastigheten kan ha följt med grundvattnet till din fastighet. Vi kan inte ställa några krav på undersökningar men rekommenderar att du gör det. Jag bifogar rapporten från undersökningen som gjordes 2012.
kanns som valdigt luddigt svar.
Vi har komunalt vatten och av lopp. sedan har statt ett hus dar fram 2018 sedan 60 talet.
Hej,
föroreningar från industrifastigheten kan ha följt med grundvattnet till din fastighet. Vi kan inte ställa några krav på undersökningar men rekommenderar att du gör det. Jag bifogar rapporten från undersökningen som gjordes 2012.
Det var ju rätt tydligt. Kommunen känner till en förorening i närheten av din fastighet och i teorin kan en sådan sprida sig med grundvattnet. De informerar dig om det. Nu får du avgöra hur du vill agera utifrån den kunskapen, t ex ta in en miljökonsultfirma som gör en utredning, testa vatten i eventuell brunn på fastigheten eller liknande. Eller chansa och låta det bero.
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Kan någon förklara varför det ser ut såhär?
Värme allmänt -
Är det någon som känner till om JJJ AB är ett seriöst företag?
Badrum -
Är det någon som vet var man kan få tag i denna nyckeln till en vindsl
Hemma hos -
Vet någon vad det här kan vara för inbyggd kanal i källaryttervägg?
Ventilation -
Är det någon som har erfarenhet av handdukshängare från Fyndiq/Amazon?
Badrum