På besök i Norges huvudstad hittade en skiffervägg som vi verkligen föll för (se bild). Gillade denna "smal-randiga" variant. Vi har tänk sätta våran ovanför kommoden i badrummet. Frågan är bara var man i Sverige hittar liknande? Någon som har sett? Någon som har satt upp liknande sten i badrum och vill inspirera med några bilder?

Den vi hittade levereras från Norsk Steinmiljø och heter kort och gott: Stone Wall

Bilden var den bästa jag kunde hitta...

1024-sws-05.jpg

Finns liknande på de flesta kakelförsäljningsställen. Såg det på Bauhaus senast jag var där tex.

Vad jag tidigare har sett så kör Bauhaus på fejkstenar som INTE ser bra ut. TYcker inte stenarna kommer bra fram på den här bilden. Men är som sagt ute efter staplade smala stenar. Cirka 1 cm breda stenar

http://www.dekora.se/?articleId=3070&lang=SE&topId=58.2
Dekora har jättesnygga fasadstenar, rekomenderar alla att åka till deras utställningsom ligger vid Riksväg 27 mellan Gislaved och Anderstorp i västra Småland. Dom har hela deras sortiment så det går att kolla på i verkligheten och mycket av sortimentet uppsatt i olika miljöer!

Har kollat Stenbolaget, Dekora och Flisaby. Dem har massa snyggt, men inte det som jag är ute efter. Den som Norsk Steinmiljö är också mer lätthanterlig än många andra naturstenar eftersom den väger nästan hälften av dem flesta som jag har sett på. Är nämligen lite orolig för hur mina väggar ska klara tyngden av stenarna.

Ardex: Ska testa att ringa Stenbolaget.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.