Är det här svartlim/asbest lim? Huset byggt 1970 men har ingen aning om mattan är sen dess eller senare, men jag tippar på senare då man ytskiktsrenoverat andra rum under åren.

• 20260701_161217.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Düsseldorff
Ja, det finns en överhängande sannolikhet att det är svartlim.

För mig ser det ut som spackel som lagts innan mattan lagts för att jämna av golvet.

• Gilla
MONTREAL och 2 till
  • Laddar…
Mitt svartlim var verkligen svart..inte så där som visas.

Skickade in prov för att vara på säkra sidan, uppdatering kommer 😊

Nä, svart lim är svart som tjära. Har även en stark doft.

BigR
Svartlim är svart IMG_6269.jpeg
Skapa konto
IMG_6268.jpeg
Skapa konto

• Gilla
Chefred
  • Laddar…
Ja svart är det ju inte, men läste att även andra lim från den tiden kan innehålla asbest.

BigR
Ja mattorna och flytspackel kan innehålla asbest också.

Mitt Svartlim innehåller ingen asbest.

Fick provsvar nu, ingen asbest. Skönt att testa för att vara på säkra sidan, tog bara två dagar att få svar. ☺️

• Gilla
NyKarin
  • Laddar…
raubtier raubtier skrev:
Är det här svartlim/asbest lim? Huset byggt 1970 men har ingen aning om mattan är sen dess eller senare, men jag tippar på senare då man ytskiktsrenoverat andra rum under åren.
Det tror jag inte, svartlim ser ut som kall asfalt men skicka in ett prov om du är osäker.

M mats.3 skrev:
Det tror jag inte, svartlim ser ut som kall asfalt men skicka in ett prov om du är osäker.
raubtier raubtier skrev:
Fick provsvar nu, ingen asbest. Skönt att testa för att vara på säkra sidan, tog bara två dagar att få svar. ☺️
Om du @mats.3 åtminstånde läser vad TS skrivet i tråden senaste dygnet innan du kommenterar behöver du inte fylla trådarna med så mycket ointressanta kommentarer.

• Gilla
BigR
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.