4 324 läst ·
17 svar
4k läst
17 svar
Är det här rimlig arbets- och materialkostnad för badrum?
Jag som räknat på en komplett tappvattensystem från LK (5KV/3VV) samt övrig material som behövs, som jag ska stå för. Priserna är konsumentpriser inkl. moms från bl.a. Rinkaby, Bauhaus, etc.
Vet inte om jag får/bör/ska fråga firman om spec. för material. Framstår kanske som snåljåp, vilket jag naturligtvis inte är. Däremot vill jag inte bli blåst. Näringsidkare har i regel oftast lägre inköpspriser på material än konsumenter och därav kan de erbjuda lägre pris för material med anledning av större marginaler
Vet inte om jag får/bör/ska fråga firman om spec. för material. Framstår kanske som snåljåp, vilket jag naturligtvis inte är. Däremot vill jag inte bli blåst. Näringsidkare har i regel oftast lägre inköpspriser på material än konsumenter och därav kan de erbjuda lägre pris för material med anledning av större marginaler
Vi betalade 1 000 kr/kvm för kakling och läggning av klinker i ett nybygge. Inkluderade tätskikt men inte kakel och klinker. Det var i Stockholm för tre år sedan och var ett humant pris jämfört med andra anbud. Bara där ligger din kostnad på 21 + 5 000 kr minus rot.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Liknande trådar
-
Hej! Är det någon som har erfarenheter av detta företag?
Vatten & Avlopp -
Det har utfärdats ett patent på min idé
Juridik -
Varför blir det en röd fläck här?
Byggmaterial & Byggteknik -
Är det någon som har erfarenhet av höga skjutglaspartier för uterum?
Utbyggnad och tillbyggnad -
Vilken badkarsblandare är det här?
Badrum