Besiktningen är i morgon så listen sitter där den sitter tills dess i alla fall (kan lägga in en bild på hur det ser ut med list i morgon).

Vi sade att vi inte accepterade hur det såg ut för ett par veckor sedan och det var då listen kom dit. Den är INTE i ek utan ser mer ut att vara i vit plast eller något liknande (man har använt samma list i fönstret i "hörnen" fast det har man gjort i alla hus- inte bara i vårt). Hade kanske tyckt att det var ok med en list, men nu sitter den ju "utanför" bänkskivan (visserligen bara kanske någon cm i och med att det är en smal list) och det tycker jag ser märkligt ut (fast det är nog ändå lite bättre än tidigare).

Tack för era synpunkter!

VA e det för amatör-jobb? Även om det sätts oregelbundet så ska väl ändå kanterna vara jämna... Nä, som nån sa: Gör om-gör rätt!

Fy vad trist :( Jag skulle aldrig ha accepterat denna kakelsättning. Inte heller att försöka dölja slarvet bakom en list >:( Det ser bara ännu mera tillgjort ut. Nä be dom ta bort en del av kaklet och få till ett snyggare avslut. Och går det inte så får dom som klantat sig göra om allt. Eller se till att få tag i en bättre kakelsättare och den som kaklat så kasst får pröjsa. Fy vad arg jag skulle ha varit om det var mitt hus. Förstår er besvikelse och det tycker jag att den som satt upp det borde förstå. Hoppas att ni kommer fram till en acceptabel lösning, och stå på er.

Har varit på besiktningen idag och vi tog upp detta och sade att vi ville ha en rak kant med ev en tunn silikonsträng vid kakelavslutet och de förde det till protokollet och skulle se vad de kunde göra. Förhoppningsvis löser det sig... Återkommer med bild på hur det ser ut i dagsläget (med den vita plastlisten).

P
Hoppas att det löser sig för er! Det är inte alls roligt när ens förväntningar inte blir infriade. Tror att det kan bli otroligt snyggt bara det kapas jämnt och ni får en snygg kant.

Vi har nu blivit lovade en rak kant utan list (men med en smal silikonsträng i själva skarven mellan kaklet och väggen). Känns toppen och jag hoppas att det kommer att bli bra.

För er som undrar ser listen ut så här:
25augusti2006012.jpg

Det ser tyvärr inte proffsigt ut...sorry :-?

Nej, med den listen ser det nästan ännu värre ut...  :(

Hoppas verkligen det löser sig, ni MÅSTE stå på er, detta är inte ett proffsjobb!

OH SHIT!!!
Med listen ser det ju ÄNNU vidrigare ut!

Huvudsaken e väll att ni har kommit överens och är nöjda, men jag håller faktiskt med inläggen ovan att det blev inte bätttre. Man blir :'( för eran skull. Jag undrar mer varför det inte kunde göras om, så att ni fick en rakt och bra avslut? Det där känns som ett jättebilligt alt för dom som gjort det, bara för att slippa kostnaden att göra om som det var tänkt att det skulle se ut från början. :(

Hoppas det löser sig för er :)
För jag hade inte accepterat det avslutet eller listen ::)

Visa gärna en bild på vad slutresultatet blev :)

Nu är listen borttagen och kaklet tilljämnat och även om det kanske inte är 100% rakt så är det inget man tänker på (t.om besiktningsmannen tyckte att detta blev klart mycket snyggare) och jag är jättenöjd! Köket är belamrat med saker (flyttade in igår) och jag har ännu ingen bild på hur det blev, men hoppas kunna ordna en lite längre fram (då vårt bredband hemma kommit igång).

Vad skönt för er att det ordnade sig. Det är aldrig riktigt kul när det inte blir som man har förväntat sig :)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.