Jag har haft oturen att köpa 2st luckor som jag sannolikt inte har någon användning av. Eller jag vet inte för jag blir inte klok på vad det är. De följde med när jag köpte några pallar med annat som som jag verkligen behövde. Nu har jag googlat utan större framgång, och kommer inte längre än min första gissning; Hoppas på att någon är klokare här!

De ser ut som luckor till ett större fartyg men har en värmetålig packning. Dessutom ett spiralgrepp som tyder på att luckan kommer vara varm. Den stängs för att bli tät och tåla ett högt tryck. Packningen ligger nersänkt i en fals så luckan tätar mot godset men har utrymme för utvidgning.

De ser totalt bomb och sprängsäkra ut. Vikt runt 80kg/st. Massivt gjutet gods(?), stålet är blankt under den grå lacken på utsidan. Baksidan/insidan får ytrost snabbare. De har legat utomhus 3 månader och kommer inte rosta bort på 200år. Dock ligger de i vägen och kräver två personer varje gång de ska flyttas eftersom jag lämnat dom på pall i släphöjd.

Mått (mm)
Ram yttermått 740x595 exkl gångjärn
Ram Inre - yttermått för infällning i hål 628x478
Nedsänkningsdjup under krage 80

• Två stora, gråmetalliga, rektangulära luckor med handtag och fjädrar, placerade på marken bland löv och snöfläckar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Närbild av en robust, grålackerad metallfäste med viss ytrost, möjlig del av en större lucka med värmetålig packning i bakgrunden.
    Skapa konto
  • Massiv rostig lucka med öppning i mitten, omgiven av ram och med synliga tecken på rost och slitage. Luckan ligger på en pall utomhus.
    Skapa konto
  • Närbild på rostig metall med synlig grön värmetålig packning, troligen del av en lucka med hög tålighet mot tryck och värme.
    Skapa konto
  • Närbild av en massiv, metalldörr med en snurrhandtag, placerad på en träpall med en måttstock som visar storleken på kanten. Snöig mark i bakgrunden.
    Skapa konto
  • Grå målade metalluckor med texten "KS 1082" i gjutningen, har en robust och solid utformning, möjligtvis för högt tryck och temperatur.
    Skapa konto
Düsseldorff
Gratulerar! Du har första delarna till en bombsäker trädkoja.

• Haha
13th Marine
  • Laddar…
Düsseldorff Düsseldorff skrev:
Gratulerar! Du har första delarna till en bombsäker trädkoja.
Tack. Med denna kvaliteten har jag börjat med den starkaste länken i kedjan.

• Gilla
Düsseldorff
  • Laddar…
Gratulerar, ser ut som att du införskaffat luckor in till eldstaden på en industriell ångpanna alternativt en smältugn.

”Kan vara fint att ha om du vill anordna ett eget kraftvärmeverk vid stigande elpriser!”

🙃🙃

• Gilla
Jonas Bech
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.