414 läst ·
3 svar
414 läst
3 svar
Vad är det här? Industripannluckor? Nedstigningslucka för skyddsrum?
Jag har haft oturen att köpa 2st luckor som jag sannolikt inte har någon användning av. Eller jag vet inte för jag blir inte klok på vad det är. De följde med när jag köpte några pallar med annat som som jag verkligen behövde. Nu har jag googlat utan större framgång, och kommer inte längre än min första gissning; Hoppas på att någon är klokare här!
De ser ut som luckor till ett större fartyg men har en värmetålig packning. Dessutom ett spiralgrepp som tyder på att luckan kommer vara varm. Den stängs för att bli tät och tåla ett högt tryck. Packningen ligger nersänkt i en fals så luckan tätar mot godset men har utrymme för utvidgning.
De ser totalt bomb och sprängsäkra ut. Vikt runt 80kg/st. Massivt gjutet gods(?), stålet är blankt under den grå lacken på utsidan. Baksidan/insidan får ytrost snabbare. De har legat utomhus 3 månader och kommer inte rosta bort på 200år. Dock ligger de i vägen och kräver två personer varje gång de ska flyttas eftersom jag lämnat dom på pall i släphöjd.
Mått (mm)
Ram yttermått 740x595 exkl gångjärn
Ram Inre - yttermått för infällning i hål 628x478
Nedsänkningsdjup under krage 80
De ser ut som luckor till ett större fartyg men har en värmetålig packning. Dessutom ett spiralgrepp som tyder på att luckan kommer vara varm. Den stängs för att bli tät och tåla ett högt tryck. Packningen ligger nersänkt i en fals så luckan tätar mot godset men har utrymme för utvidgning.
De ser totalt bomb och sprängsäkra ut. Vikt runt 80kg/st. Massivt gjutet gods(?), stålet är blankt under den grå lacken på utsidan. Baksidan/insidan får ytrost snabbare. De har legat utomhus 3 månader och kommer inte rosta bort på 200år. Dock ligger de i vägen och kräver två personer varje gång de ska flyttas eftersom jag lämnat dom på pall i släphöjd.
Mått (mm)
Ram yttermått 740x595 exkl gångjärn
Ram Inre - yttermått för infällning i hål 628x478
Nedsänkningsdjup under krage 80
Klicka här för att svara